English

نماینده ولی فقیه در فارس:

کارکنان انتظامی مبارزه گران بر علیه ظلم و بی عدالتی هستند

امام جمعه شیراز گفت: مجموعه انتظامی در راستای "قوامین بالقسط" تلاش می کنند و مبارزه گران بر علیه ظلم و بی عدالتی هستند؛ این جایگاه فرماندهی انتظامی کشور است و الحمدالله در این زمینه موفق نشان داده اند.

کارکنان انتظامی مبارزه گران بر علیه ظلم و بی عدالتی هستند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: نقش معارفی مانند توحید، نبوت، امامت و عدل در مجموعه انقلاب و نظام اسلامی حائز اهمیت است؛ خداوند متعال در آیات قرآن نقش معارف را در قوانین و اقدامات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی توضیح داده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه خداوند همه کسانی که اهل دین هستند را به توحید و یک اعتقاد مشترک دعوت کرده است، گفت: نقش اعتقادات در بنیان نظام اسلامی مانند نقش ریشه برای درخت است؛ توحید ریشه کار و زندگی است، لذا باید ریشه توحید در اجتماع محکم شود.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه شاخه‌های درخت انقلاب اسلامی تقوا و اخلاق است‌، افزود: اگر تقوا در جامعه کمرنگ شود نتیجه این همه خون که برای انقلاب ریخته شد را نخواهیم دید، عفت و حیا گوشه‌ای از بحث تقوا است؛ اگر کسی از خدا بترسد خلاف، خودنمایی و دلبری نمی‌کند؛ بی‌تقوا خیال می‌کند با بنده خدا درافتاده است و از او فراری است در صورتی که او از خدا فراری است؛ این در حالیست که از دست هر حاکمی فرار کنیم از دست خدا نمی‌توانیم فرار کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر خداشناس شویم می‌دانیم که باید از خدا بترسیم، گفت: میوه توحید و معارف انقلاب اسلامی اجرای قوانین برای اسلام و عمل صالح است؛ در جامعه ما اساس توحید است و تقوا باید ملکه و سرلوحه همه مدیران و مردم باشد؛ برای تدوین برنامه هفتم توسعه هم قبل از قانون باید سیاست‌های کلی و چارچوب تعریف شود.

او با بیان اینکه هر زمان قانون زمین ماند بگردید دنبال کسی که تقوا نداشته است، گفت: میوه توحید و معارف انقلاب اسلامی اجرای قوانین در اجتماع است بنابراین هر چه بتوانیم این فضا را به نفع خداشناسی تقویت کنیم به نتیجه مطلوب می رسیم.

وی ادامه داد: خدای متعال اوامری دارد که اطااعت از آنها نشانه تقوا است.به عدالت خدا امر می کند؛ دنبال عدالت باشید؛ مجری عدالت باشید؛ خواهان عدالت باشید.خدای متعال به نیکوکاری امر می کند؛ کار خیر برای همه نیازهایی که اولاد آدم دارند، خیر کنید.

آیت‌الله دژکام با اعتقاد به اینکه خداوند انسان را از فحشا نهی می‌کند، گفت: در یکی دو هفته گذشته نگرانی خود را نسبت به برخی مسائل شهری ابراز کردم و تشکر و قدردانی ویژه‌ای دارم که مجموعه‌های مختلف در این زمینه اقدام خوب و پیگیری مناسب انجام دادند؛ می‌توان گفت فرماندهی انتظامی کشور مجریان قوانین توحیدی نظام هستند.

وی ضمن تبریک هفته انتظامی، با بیان اینکه به نیروی پر افتخار انتظامی و امنیتی که امروز آن‌ها ایجاد کرده‌اند، افتخار می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد که نیروی انتظامی در راستای تمدن‌سازی اسلامی به همه دنیا نشان دهد که قوامین بالقسط هستند. ریشه، توحید  و شاخه تقوا است و اینها میوه‌ اش است که شما دارید به مردم ارائه می دهید.مبارزه‌گران بر علیه ظلم و بی‌عدالتی هستند و مجریان قوانین توحیدی نظام اسلامی هستند و این جایگاه فرماندهی انتظامی کشور است که الحمدلله موفق هستند و ما هم برایشان دعا می کنیم.

وی با بیان اینکه وقف یک خدمت بزرگ است، گفت: به واسطه وقف در این استان یک یتیم‌خانه با ظرفیت ۲هزار و ۵۰۰ یتیم راه‌اندازی شده است؛ اگر این امکانات نباشد چه بر سر کودکان یتیم می‌آید؟ همچنین از طریق وقف یک بیمارستان موقوفه به نام بیمارستان نمازی در شیراز وجود دارد که در تمام دنیا شناخته شده است.

دژکام اضافه کرد: بسیاری از دانشگاه‌ها از موقوفات بهره‌مند می‌شوند و دانشگاه شیراز نیز از این مهم مستثنی نیست؛ بدون شک اگر جوانی در دانشگاه رشد می‌کند و منشأ خدمت برای کشور و خانواده‌اش می‌شود واقف ثواب می‌کند چراکه در این عرصه نقش آفرینی کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه وقف عنصر مهمی در بسط عدالت اجتماعی است، گفت: برکات بسیاری در وقف است و جا دارد از افرادی که در این مورد تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشیم.

آیت الله دژکام اظهار کرد: ۲۰مهرماه روز بزرگداشت لسان الغیب حافظ شیرازی است؛ کسی که آوازه شیراز را همراه با غزل‌های پر معنا و پر محتوای خود به تمام جهان صادر کرده است؛ کسی که در طول قرن‌های گذشته و از زمان حضورش تا امروز که ۷۰۰ سال می‌گذرد مورد توجه اقشار مختلف بوده و سخنش پیام همه ابعاد زندگی ایرانی را در قالب شعر شیرین فارسی‌اش به جهان عرضه کرده است.

وی افزود: امروز روزی است که همه نیروهای درون نظام اسلامی و دلبستگان به نظام اسلامی و شهدا در صحنه‌هایی نشان دهند که همان عهد و پیمان را که با امام و شهیدان داشتند بار دیگری به نمایش می‌گذارند و پای کار دولتی می آیند که رهبر معظم انقلاب در موردش فرمود غیر از حمایت می خواهم از دولت تجلیل و تقدیر کنم چون وظایفش را روی مسیر قانونی دقت می کند که به خوبی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس به سفر رییس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: آیه قرآن هم همین را می فرماید که "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا"(آیه ۱۰۳ سوره آل عمران).انشاالله نماد همبستگی، وحدت و ایستادن زیر پرچم ولایت و پای کار رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی به زودی در این اجتماع بزرگ فارس و شیراز همه‌ مشاهده خواهیم کرد و امیدوار هستیم این سفر پر برکت رییس جمهور همراه با خوبی باشد و مردم هم احساس کنند گوشه‌ای از مشکلاتشان حل می‌شود و مسیر اصلاح امور هر چه سریعتر پیگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه