English

در دیدار استاندار فارس با رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی شد:

از راه های توسعه اقتصادی استان تا تامین سخت افزارهای مورد نیاز فرمانداری ها

استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین آب و برق و گاز مورد نیاز صنایع، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و توسعه همه جانبه استان که رشد تولید و ایجاد اشتغال و کاهش تورم را در پی دارد نیازمند همراهی سازمان برنامه بودجه کشور، امور بانکی و مشارکت بخش خصوصی هستیم.

از راه های توسعه اقتصادی استان تا تامین سخت افزارهای مورد نیاز فرمانداری ها

 به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد هادی ایمانیه در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در تهران، ضمن تسلیت ایام دهه پایانی ماه صفر گفت: استان فارس، هفت درصد مساحت کشور را تشکیل می دهد که شش و نیم درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است.

 استاندار فارس با اشاره به تعداد شهرستان‌ها، شهرها، بخش ها و روستاهای موجود در استان، گفت: تنوع قومی، مذهبی و فصلی، درمانی، آموزشی استان فارس زمینه‌های مختلف توسعه گردشگری، سرمایه‌ گذاری، اقتصادی، علمی و درمانی را فراهم کرده است.

 ایمانیه با اشاره بر اینکه ۷۵ هزار شغل در سال گذشته در استان فارس ایجاد شده است گفت: تعداد زیادی از بنگاه‌های تعطیل شده، احیاء و به مدار تولید بازگشتند، اما همچنان شاهد وجود بنگاه های راکد در استان هستیم.

وی تصریح کرد:  کمبود زیرساخت ها از جمله آب، برق و گاز یکی از چالش‌های مهم و پیش روی  ایجاد واحدهای صنعتی، توسعه و یا احیا واحدهای راکد شده به ویژه در شهرک‌های صنعتی استان می‌باشد؛ برای حل موضوع آب، احداث خط انتقال آب از خلیج فارس به شمال استان و استفاده از پساب شهرهای بزرگ را در دستور کار قرار داده ایم. در زمینه استفاده از پساب با موانعی روبه رو هستیم که با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور قابل حل است.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه سخنان خود، از موافقت رئیس محترم جمهوری، برای اختصاص بخشی از آب خلیج فارس به سایر استان ها خبر داد و افزود: با موافقت دکتر رئیسی، ۳۰ میلیون متر مکعب از آب انتقالی از خلیج فارس به استان را به برخی استان های همجوار اختصاص می دهیم تا احداث این خط انتقال ارزش اقتصادی بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا کند.

وی، خاطر نشان کرد: برای حل مشکل برق نیز، با موافقت ریاست محترم جمهور، سه نیروگاه خورشیدی در قالب ۳ شهرک انرژی خورشیدی در شهرهای بوانات، ایزدخواست و سورمق احداث می شود تا بخشی از کمبود برق استان و کشور را مرتفع نماید؛ برای تحقق این موضوع، علاوه بر سرمایه گذاری بخش خصوصی به کمک و همراهی سازمان برنامه و بودجه و همچنین اختصاص تسهیلات مناسب از جانب بانک ها نیازمندیم.

ایمانیه اظهار داشت: برای تامین منابع گازی جدید نیز، برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده اند که می بایست با توجه به شرایط و قوانین موجود در کشور، از حداکثر ظرفیت و توان آن ها استفاده کرد.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به تعداد بالای شهرستان های استان، با تاکید بر بُعد مسافت آن ها با مرکز استان، اظهار داشت: وسعت و گستره فارس با بسیاری از مناطق قابل مقایسه نیست لذا می بایست از نظر تامین سخت افزارهایی همچون خودرو و راننده، تامین نیروی انسانی مناسب و سایر حوزه های لازم برای توانمندسازی فرمانداری ها به شکل ویژه توجه شود.

ایمانیه، بر ضرورت ارتقا بهره وری از جنبه های گوناگون تاکید کرد و ادامه داد: یکی از راه های ارتقا بهره وری، سپردن مدیریت برخی اماکن استان به خود استان است؛ برای مدتی می بایست اختیاراتی به استان ها تفویض شود، در صورتی که شاهد توسعه، ارتقا و بهبود شرایط استان ها بودیم همین مسیر را ادامه دهیم.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه فارس در پایان سخنان خود، به برخی پروژه های نیمه تمام استان اشاره کرد و افزود: در صورتی که اختیاراتی به مدیران استانی تفویض شود می توان با استفاده از ظرفیت معادن، مولد سازی اموال و املاک سازمان های دولتی و بودجه های استانی، اکثر آن ها را تکمیل و به نتیجه رساند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه