English

معاون وزیر علوم:

سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین‌ برانگیز است

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همگان را به مطالعه سرگذشت شهید آوینی فراخواند و تغییر جریان فکری را آموزنده و تحسین برانگیز توصیف کرد.

سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین‌ برانگیز است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیین پایانی و معرفی برگزیدگان دومین جشنواره سراسری قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، امروز‌ ۱۳ اردیبهشت‌‌ماه، در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در این مراسم ضمن قدردانی از دانشگاه شیراز برای میزبانی شایسته دومین جشنواره ملی شهید آوینی، بر خدمت‌رسانی ویژه به دانشجویان شاهد و ایثارگر تأکید کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم به‌عنوان خادم این دانشجویان، اقدامات متعددی را در بستر ایثار و شهادت انجام داده‌ و مبلغ خوبی برای ترویج این فرهنگ باشیم.

هاشم داداش‌پور افزود: قرار است مجموعه اقداماتی که در این راستا انجام می‌دهیم به تحکیم و سازماندهی بیشتر منجر شود و بتوانیم میراث‌دار خوبی برای یادگارهای به‌جا مانده از شهدا و ایثارگران کشورمان باشیم.

وی همگان را به مطالعه سرگذشت شهید آوینی فراخواند و تغییر جریان فکری را آموزنده و تحسین برانگیز توصیف کرد.

داداش‌پور از توسعه طرح مهارت‌افزایی و توانمندسازی اقتصادی دانشجویان خبر داد و گفت: در همین راستا تابستان امسال در دانشگاه تبریز برنامه‌ای برای توانمندسازی دانشجویان برگزار خواهد شد.

معاون وزیر علوم در ادامه به توصیف مراحل رشد و تعالی شهید آوینی پرداخت و گفت: لازم است همه‌ی ما مطالعه‌ای در زندگی این شهید بزرگوار داشته باشیم. کسی که می‌گوید: «من از راه طی شده با شما حرف می‌زنم» کسی که به گفته‌ی خودش، زمانی کتاب هربرت مارکوزه را در دست می‌گرفته و ادعای روشنفکری داشته است؛ اما از سال ۵۶ جریان فکری خود را تغییر می‌دهد و با ورود به جریان دینی و فاصله‌گرفتن از «ایسم‌ها» به بزرگ‌ترین راوی دفاع مقدس تبدیل می‌شود. سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین‌برانگیز است.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در پایان گفت: باید بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر ببریم و از این طریق خدمتی به انقلاب و اسلام کنیم. بی‌گمان، هریک از ما که در این فضا قرار بگیریم، عاقبت به خیر خواهیم شد.

جشنواره شهید آوینی نشانگر ظرفیت بسیارعالی و متراکم در عرصه فرهنگ و هنر

رئیس دانشگاه شیراز نیز در آیین پایانی جشنواره شهید آوینی، ابتدا به دو اتفاق بزرگ در خاک فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: باید رخ‌دادن عملیات‌های «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» را تبریک بگوییم. اتفاقاتی که بروز خشم فروخورده طولانی مدتی بود که از طرف انسان‌های آزاده و حقیقت‌جوی دنیا علیه رژیمی فاسد انجام گرفت.

محمد مؤذنی افزود: برای اینکه جوامع انسانی زندگی مطلوب داشته باشند، حتما باید گروهی از انسان‌ها تلاش و فداکاری کنند. یعنی عده‌ای از انسان‌ها تلاش می‌کنند تا عده دیگری زندگی بهتری داشته باشند و منتهای این تلاش، ایثار است. ایثاری که گاهی اوقات به تقدیم‌کردن جان و رسیدن به شهادت می‌انجامید و این اوج کمال انسان است.

موذنی+ دانشگاه شیراز

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت کار بیشتری در این دانشگاه وجود دارد، گفت: با آن رویکردی که نظام جمهوری اسلامی نسبت به عرصه علم و دانش دارد و نگاه متعالی مقام معظم رهبری به این جریان، امیدواریم این درخشش و پیشتازی در همه دانشگاه‌های کشور ادامه پیدا کند.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به افزایش هشت‌ برابری آثار ارسالی در دومین دوره جشنواره شهید آوینی نسبت به دوره اول، گفت: بیش‌از ۳ هزار اثر ادبی هنری از دانشگاه‌های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بیانگر وجود یک ظرفیت بسیار عالی و متراکم در عرصه فرهنگ و هنر است و باید از این بستر برای رشد و تعالی و معرفی فرهنگ اسلامی در سطح جهان استفاده کنیم.

آمادگی دانشگاه شیراز برای دایرکردن دبیرخانه دائمی جشنواره شهید آوینی

حامد تقوایی، دبیر دومین جشنواره سراسری شهید آوینی نیز، به ارائه‌ی گزارشی از برگزاری این دور از جشنواره پرداخت و گفت: این جشنواره در ۴ بخش و ۱۸ رشته ترتیب یافته است و بیش‌ از ۱۴۰۰ نفر از ۷۳ دانشگاه سراسر کشور در این دوره شرکت داشته‌اند که ۷۸۴ نفر از ایشان از دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند.

وی افزود: بیش‌ از ۳هزار اثر ادبی و هنری به دبیرخانه جشنواره رسیده است که درمقایسه با دور اول جشنواره حکایت از رشد ۸ برابری آثار و رشد ۳ برابری شرکت‌کنندگان دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و قرآنی شهر شیراز، اظهار کرد: این شهر از هر نظر شایسته برگزاری چنین جشنواره‌ای است و دانشگاه شیراز آمادگی کامل خود را برای دایرکردن دبیرخانه جشنواره قرآنی ادبی هنری شهید آوینی اعلام می‌کند.

دانشگاه شیراز

در اختتامیه دومین دوره جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، ویژه‌ برنامه‌هایی چون «جشن پیروزی عملیات وعده صادق»، اجرای زنده آثار هنری و هنرنمایی هنرمندان برجسته کشور ازجمله اجرای نقاشی با شن توسط فاطمه عبادی، اجرای قطعه «قاسم هنوز زنده است» با حضور غلامرضا صنعتگر و هنرنمایی مهران رحمانی و گروه‌های همسرایی مشکات و نورا در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان دومین دوره جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی تقدیر شد.

همچنین پرچم جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی به معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه گیلان به‌عنوان میزبان دور سوم این جشنواره اعطا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه