English

وزیر آموزش و پرورش:

نشان معلمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: به زودی نشان ملی معلمی به تصویب شورای عالی انقلاب می رسد تا جامعه بداند چه معلمان عظیم شأنی آینده را ساخته اند.

نشان معلمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در دومین اجلاسیه شهدای معلم استان فارس در اجتماع حضوری سه هزار نفری فرهنگیان شیراز در حرم شاهچراغ علیه السلام، و ده ها نفر از معلمان استان فارس که به صورت برخط مشاهده گر این برنامه بودند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز، اظهار کرد: معلم  کسی است که  خداوند زیباترین وصف را از او در قرآن آورده است.

وی اقتدار یک کشور را در دست معلمان دانست و افزود: معلم زیرساخت های سرافرازی ملت را فراهم می کند و برای جامعه هویت سازی می کند.اقتدار یک کشور بدست اوست و برای جامعه هویت سازی می کند.

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: امروز از تمام معلمان شهیدی که فرهنگ و قدرتمان را مدیون آنها هستیم تشکر می کنیم.

وی افزود: جامعه ای که معلمانش در جایگاه والایی قرار داشته باشد  خودش  رفیع است. ما امروز مدیون معلمان شهیدی هستیم که نه تنها آینده را ساختند بلکه کشوری قوی و سرافراز را تحویل ما دادند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هر چند تحول از موضوعات بسیار مهمی است که باید در دستور کار باشد اما تحول، باید تغییری را  در جامعه ایجاد کند.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین فرآیند تربیت نسل آینده را بر اساس فطرت انسانی ترسیم کرده است. این سند را در کنار هیچ سند دیگری قرار نمی دهیم چون این تنها سندی است که هیچ کاستی ندارد و اگر محقق شود الگویی برای سایر جوامع خواهد زیرا محتوای آن  مبتنی بر فطرت الهی است.

صحرایی افزود: سایر اسناد از جمله سند ۲۰۳۰ که ساخته تفکرات غیر الهی است، سند تحول برآمده از تعلیم و تربیت ناب اسلامی و بر اساس فطرت الهی است و بر آنچه خداوند می خواهد تأکید دارد.

وی ادامه داد: الگوی ما در تحول، شهدایی امثال شهید تهرانی مقدم  است که می گفت فقط انسان های ضعیف به اندازه امکانات کار میکنند.

صحرایی اذعان کرد: به زودی نشان ملی معلمی به تصویب شورای عالی انقلاب می رسد تا جامعه بداند چه معلمان عظیم شأنی آینده را ساخته اند.

وی افزود: پیام مهم ما این  است که دانشگاه فرهنگیان را دریابید اگر می خواهید سهمی در آینده کشور داشته باشید لذا اگر کسی امروز کوتاهی کند آیندگان او را نخواهند بخشید.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: معلم معمار هویت آینده کشور است امروز ما در حال شکل دادن هویت تمدن نوین اسلامی هستیم و معلم عنصر اصلی شکل دهنده این تمدن نوین است.

وی افزود: شما دست اندرکاران این یادواره شهیدانه کار کردید زیرا زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

شایان ذکر است: در این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان استانی برگزار شد از پوستر طرح پژوهشی قلم های نو، قدم های نو رونمایی و از تعدادی از خانواده های شهدای فرهنگیان شیرازی نیز تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه