English

در بازدید رئیس کل دادگستری استان فارس از زندان داراب

زمینه آزادی ۶۸ زندانی در داراب فراهم شد

رییس کل دادگستری استان فارس، ضمن ملاقات با زندانیان زندان داراب، زمینه آزادی ۶۸ زندانی را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، رییس کل دادگستری استان فارس جمعه شب ضمن حضور در زندان داراب با زندانیان ملاقات کرد و به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی آنان پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در این دیدار ضمن ملاقات چهره به چهره با زندانیان و بررسی امکانات بازپروری و باز اجتماعی زندانیان مشکلات حقوقی و آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی آنان را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه توجه به وضعیت زندانیان باید از جمله ا‌ولویت‌های روزانه قضات باشد گفت: توجه به امکانات زندان‌ها نیز نقش بسزایی در باز پروری مددجویان و بازگشت آنان به جامعه دارد.

وی گفت: در این خصوص لازم است از دیدگاه‌های تخصصی و همچنین امکانات نهاد‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در هر شهرستان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد و خیرّین می‌توانند به باز اجتماعی شدن زندانیان و بازگشت آنان به زندان جلوگیری نمایند گفت: با مدیریت مناسب می‌توان از تکرار چرخه جرم جلوگیری کرد.
 
وی با بیان اینکه جایگزین‌های حبس باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد گفت: ظرفیت‌های موجود در قانون و همچنین دستور العمل کاهش جمعیت کیفری در راستای بهره زندانیان از تسهیلات قانونی مورد توجه مدیران دادگستری فارس قرار دارد و هر ماه خروجی این اقدامات در همه حوزه‌های قضایی استان بررسی می‌شود.

در پایان این دیدار و پس از بررسی آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی مددجویان مقدمات و موجبات آزادی ۲۵ نفر زندانی محکوم کیفری در راستای نهاد‌های آزادی مشروط، تعلیق تعقیب و نیز مراقبت الکترونیکی و تعداد ۴۰ مرخصی و همچنین آزادی ۳ محکوم مالی فراهم گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه