English

مدیرکل امداد اعلام کرد؛

بهره مندی بیش از ۷۰۰ نخبه علمی فرهنگی ورزشی از خدمات کمیته امداد فارس

مدیر کل امداد فارس گفت: بیش از ۷۰۰ نخبه علمی، تحصیلی، ورزشی و فرهنگی در سطح ملی نقش آفرینی کردند و از خدمات امداد بهره‌مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری موج فاری، مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد فارس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مهمترین مطالبه رهبری، دولت، نخبگان جامعه و مجلس شورای اسلامی از کمیته امداد؛ ارتقاء عزت، کرامت و منزلت خانواده‌ها و توجه به امر توانمند سازی جامعه هدف این نهاد بوده است.

موصلی ادامه داد: در استان فارس حدود ۱۷۴ هزار خانوار و جمعیتی معادل ۳۵۰ هزار نفر تحت کمیته امداد هستند، که از این تعداد، ۱۶۴ هزار خانواده معشیت بگیر و حدود ده هزار خانوار از برخی از خدمات استفاده میکنند.

وی عنوان کرد: از مهمترین رویکردهای مجموعه کمیته امداد برای ارتقا سطح خدمتگزاری به جامعه هدف، توانمند سازی اقتصادی با محوریت اشتغال و توسعه کارآفرینی، به ویژه کسب و کارهای خرد و دارای مزیت، توانمند سازی فکری و فرهنگی و اجتماعی می باشد.

مدیر کل امداد فارس افزود: با اتکاء به منابع دولتی نمی‌توان در عرصه کاهش فقر و توانمندسازی جامعه هدف خود قدم برداشت لذا کمیته امداد در این مسیر افزایش سهم و نقش مردم در توسعه فرهنگ و انفاق و نیکوکاری و گسترش سنت های حسنه را در پیش گرفته و دستاوردهای ارزنده ی را در این زمینه داشته است.

وی گفت: در سالهای گذشته ۳۶۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان ایجاد شده که بصورت کاملا مردمی و مستقل هستند و در جذب منابع مردمی در کاهش فقر نقش قابل توجهی داشته و در سال جاری به دنبال خروج از تصدی گری های غیرضرور هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی، به ویژه تشکل‌های نیکوکارانه در راستای تحقق اهداف بهره مند شویم.

موصلی با ذکر اینکه یکی از ضرورت های امروز جامعه، توجه به بحث اشتغال، تولید و توسعه فعالیت های اقتصادی ست، اظهار داشت: طی سال گذشته، ۲۵ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ماده ۱۶ به کمیته امداد کشور اختصاص یافت که از این میزان، ۱۵۵۰ میلیارد تومان آن ویژه استان فارس بوده و موفق به جذب ۹۷.۲ دهم درصد منابع اشتغال نیازمندان با همکاری مجموعه بانک های عامل شد که در راستای کارآفرینی جامعه مورد هدف قرار گرفت.

موصلی افزود: شورای عالی اشتغال این اجازه را به کمیته امداد داده که علاوه بر خانواده‌های تحت پوشش، به پنج دهک پایین درآمدی جامعه نیز تسهیلات اشتغال پرداخت کند.

وی اضافه کرد: برحسب ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در راستی آزمایی سال گذشته که در سطح ملی انجام شد، کمیته امداد فارس بعنوان یکی از سه دستگاه برتر کشور در حوزه اعتبارسنجی‌ طرحهای اشتغال معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

او با بیان اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در حوزه مشاغل در دستور کار قرار گرفته است، گفت: به عنوان مثال زنجیره فرش دستبافت امسال از تامین مواد اولیه تا فروش و بازاریابی محصولات، بصورت کامل به عهده کمیته امداد می باشد.

مدیرکل امداد فارس گفت: در استان فارس تعداد ۴۹ هزار دانش آموز و چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو از ظرفیت‌های فرهنگی امداد بهره‌مند می‌شوند، همچنین بیش از ۷۰۰ نخبه علمی، تحصیلی، ورزشی و فرهنگی در سطح ملی نقش آفرینی کردند و از خدمات امداد بهره‌مند می شوند.

وی در رابطه با جهیزیه زوج های نیازمند بیان کرد: سال گذشته ۱۰۰ درصد جهیزیه مورد نیاز جامعه هدف، با کالاهای ایرانی تامین شد و در چهار ماهه نخست امسال، ۱۷۰۰ سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج توسط کمیته امداد فارس با ارزش  ۳۵ میلیون تومان تهیه و اهدا شد‌.

مدیر کل کمیته امداد فارس با اشاره به اینکه بیش از ۱۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فارس مستأجر هستند گفت: در مجموع ۱۰ درصد از جامعه هدف این نهاد را تشکیل می‌دهند این در حالی است که بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز قرار است در سال جاری توسط کمیته امداد احداث و به مددجویان ارائه شود.

موصلی اضافه کرد: در سال گذشته ساخت دو هزار و ۱۷۲ واحد مسکونی در فارس از محل کمک خیرین، منابع امداد امام و بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انجام شده که امسال ۳۴۰۰ واحد مسکن ملی و ۲۳۰۰ واحد مسکونی دیگر، تخصیص پروژه و مجموعا ۵۶۰۰ واحد هدف گذاری شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: علیرغم اینکه با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم، با عنایت فرهنگ غنی مردم استان فارس، در چهار ماهه نخست امسال شاهد رشد ۸۶ درصدی در بهره گیری از ظرفیت های نیکوکارانه بودیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صدقات رشد ۴۸ درصد را داشته‌ایم که میزان اعتبار آن بیش از ۱۷ میلیارد تومان بوده است، افزود: در حوزه طرح اکرام و ایتام محسنین ۸۲ میلیارد تومان کمک شده که افزایش ۵۲ درصدی،در رابطه با دریافت زکات در ۴ ماهه نخست امسال، با فرهنگ سازی که انجام شد شاهد رشد ۹۵ درصدی بودیم که میزان آن بیش از ۵۲ میلیارد تومان بوده است.

موصلی در ادامه گفت: کمیته امداد فارس در راستای توسعه فرهنگ قرض الحسنه، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را ایجاد کرده که کلیه تسهیلات آن بدون سود می باشد و درسال گذشته ۳۰۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه  به ۲۲ هزار خانوار تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه