English

رییس پلیس فتا استان فارس اعلام کرد؛

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه سرمایه گذاری در بازار رمز ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل سوء استفاده از کاربران فضای سایبری به بهانه چند برابر کردن سرمایه در بازار رمز ارز دیجیتال خبر داد.

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه سرمایه گذاری در بازار رمز ارز دیجیتال

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت و مراجعه مردی ۳۵ ساله به پلیس فتا شهرستان کازرون مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد:شاکی در اظهارات خود بیان داشت به تازگی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با آگهی آموزش و سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها و چندین برابر کردن سرمایه‌های خود در مدت کوتاه از سوی فردی به هویت نامعلوم آشنا شده و با اعتماد بی‌جا به وی، غافل از نیات شوم این مجرم، برای خرید رمز ارز، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به حساب وی واریز و پس از آن فرد آگهی دهنده دیگر پاسخگو نبود.

رئیس پلیس فتا استان بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا کازرون با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را به پلیس فتا احضار کردند.

وی گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از ۴ نفر به مبلغ ۲ میلیارد ریال اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

این مقام انتظامی توصیه کرد: شهروندان هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند؛ زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در‌ میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه