English

استاندار فارس مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت های قانونی و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های آبخیزداری

استاندار فارس گفت: برای توسعه و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری که در زمینه های مختلفی ازجمله کنترل سیلاب‌ها و تغذیه سفره‌های آب‌ زیرزمینی موثر است می بایست، استفاده از ظرفیت های قانونی، ارائه مشوق ها برای ایجاد انگیزه در مشارکت و هم افزایی همه دستگاه ها و نهادها در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

استفاده از ظرفیت های قانونی و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های آبخیزداری

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه در جریان سفر چند ساعته به تهران، در جلسه ای با دکتر برومند؛ معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر شریفی، دکتر وحید و آقای جلالی به بحث و تبادل نظر پرداخت. از اصلی‌ترین محور مذاکرات استاندار فارس با مدیران وزارت جهاد کشاورزی، می توان به مسئله آبخوان‌داری و آبخیزداری استان اشاره کرد.

 ایمانیه در این دیدار بر ضرورت هم‌ اندیشی و همفکری برای توسعه آبخوان‌داری و آبخیزداری در فارس اشاره کرد و گفت: در سفر آتی وزیر جهاد کشاورزی به فارس، به صورت ویژه به مسئله آبخیزداری و قنوات خواهیم پرداخت؛ از نظرات کارشناسی استفاده کرده و برای رسیدن به نقطه قابل قبول در این حوزه‌ها پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.
 
 استاندارفارس بر ضرورت تدوین نقشه جامع آبخیزداری و قنوات استان تاکید کرد و گفت: در این نقشه وضعیت فعلی فارس تشریح خواهد شد و همچنین نقاط مستعد و مفید برای احداث آبخوان‌ها و آبخیز‌ها را مشخص خواهیم کرد.
 
 وی، استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و سازمان ها، برای بهره‌برداری از تجهیزات و ماشین آلات سنگین را، امری مهم و قابل توجه در اجرای این پروژه‌ها دانست و گفت: با استفاده از ماده ۵۶ و همچنین ظرفیت خوب خیرین همیشه در صحنه استان، به توسعه و پیشرفت این پروژه‌های موثر در کنترل سیلاب‌ها و تغذیه سفره‌های آب‌ زیرزمینی کمک خواهیم کرد.
 
 استاندار فارس، نیروی انسانی و مصالح را، دو موضوع مهم دیگر در اجرای پروژه‌های آبخیزداری عنوان کرد و گفت: با هم‌افزایی بین دستگاهی و استفاده از تجربه بسیار خوب جهاد آبرسانی به روستاها این دو موضوع نیز قابل حل شدن است.
 
 وی، به طرح جامع آب استان و تفاهم منعقد شده در این زمینه با دانشگاه شیراز اشاره کرد و افزود: گروهی که برنده این مناقصه شده‌اند طی ۱۸ ماه آینده، در تمامی زمینه‌ها، طرح جامع آب فارس را ارائه خواهند کرد؛ تامین اعتبار مناسبی برای این طرح انجام شده است تا کار به صورت علمی دقیق و مناسبی پیش رود.
 
 ایمانیه، معافیت مالیاتی را یکی از راه‌های مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری عنوان کرد و گفت: با استفاده از زمینه‌های قانونی می‌توان، برای بنگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی که در اجرا و توسعه طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری مشارکت داشته باشند معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفت.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه