English

مدیرعامل آب منطقه ای فارس اعلام کرد؛

اتمام عملیات اجرایی ابر پروژه خط انتقال آب شرب به شیراز

مدیرعامل آب منطقه ای فارس گفت: پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز، که از سال ۱۳۹۰ شروع شده بود، کامل و آماده بهره برداری شد.

اتمام عملیات اجرایی ابر پروژه خط انتقال آب شرب به شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سیاوش بدری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز را بسیار مهم و حیاتی ذکر کرد و اظهار داشت: این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و تکمیل آن از تاکیدات رئیس جمهور در سفر مهر ۱۴۰۰ به شیراز بود.

وی گفت: با فعالیت جهادی و شبانه روزی کلیه دست اندرکاران، هم اینک این پروژه به پایان رسیده و آماده بهره برداری و افتتاح رسمی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس افزود: خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شیراز با ۷۸ کیلومتر طول مسیر، ۴۴۴۰ متر تونل انتقال، ایستگاه پمپاژ،تصفیه خانه با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه و سه مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در مجموع ۶۰ هزار متر مکعب از دیگر اجرای طرح می باشد.

سیاوش بدری ادامه داد: امروزه تامین آب شرب جمعیت کلانشهر شیراز، پایتخت فرهنگی کشور از آبخوان های آهکی اطراف شهر و بخشی از سد درودزن تامین می شود. خط اول انتقال آب شرب شیراز با ظرفیت ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه به تنهایی یارای رفع نیازهای آب شرب شیراز نیست.

رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای فارس در پایان گفت: خوشبختانه با احداث خط دوم تامین آب شرب از سد دروددزن، انتقال ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه را ممکن‌ کرده است و وابستگی آب شرب شیراز به آبخوانهای آهکی اطراف را به شدت پایین آورده است.

لازم به ذکر است؛ سد خاکی دروزن با هسته رسی که لقب قدیمی ترین سد خاورمیانه را یدک می کشد با گنجایش مخزن نزدیک به یک میلیارد متر مکعب، آب شرب کلانشهر شیراز ، شهر مرودشت و شهر خرامه در استان را تامین می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه