English

معاون صنایع‌ دستی کشور؛

صنایع‌دستی روایتگر هنر، دانش و سلیقه پیشینیان است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی، سخنرانی تاریخ و جغرافیا به بهترین نحو است. این دست بافته‌ها و دست دوخته‌ها در دل تاریخ روایتگر، هنر، اندیشه و سلیقه پیشینیان ما است.

صنایع‌دستی روایتگر هنر، دانش و سلیقه پیشینیان است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مریم جلالی ضمن حضور در شهرستان کازرون استان فارس و شرکت در جشنواره ملی شهر خشت، شهر حصیربافی و روستای تنگ چوگان کازرون به‌عنوان روستای ملی رند بافی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر صنایع‌دستی در کشور اظهار داشت: زنان و مادران سرزمین ما لحظه‌ای را بدون تولید از دست نمی‌دادند، مولد بودند و دستشان همیشه به خلق و تولید بوده، خانواده ایرانی، خانواده مولد بوده، تولید عشق و عاطفه و محبت، تولید اخلاق و قانون باتربیت کردن، تولیدمثل با سلامت و تولید ثروت باکار آفرینی است.

او با اشاره به لزوم خانواده محور بودن گفت: ما همه یک خانواده‌ایم و تفکر خانواده محور داریم و هر وقت خانواده شدیم بردیم، در انقلاب خانواده شدیم بردیم، در جنگ خانواده شدیم بردیم و اگر در توسعه و سازندگی هم‌خانواده شویم قطعاً می‌بریم و انسدادهای اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور هنر صنایع‌دستی را هنر تولید از هیچ به همه‌چیز توصیف کرد و گفت: تولیدکنندگان از برگ خشک سبدی زیبا، از نخی بی‌جان گلیمی جادویی و از پشم نمدی زیبا خلق می‌کنند.

جلالی گفت: خانواده‌های باسلیقه و بادانشی بودیم و اکنون باید بتوانیم به ادبیات توسعه وصل شویم.

او همچنین دست‌نوشته‌ها، کوه نوشته‌ها و پدر پیشه گی ها را میراث فرهنگی همه ما دانست و بیان داشت: میراث ناملموس ما قصه‌ها و آواهایی است که در لابه‌لای این بافتن‌ها خوانده و گفته‌شده است.

وی در توصیف ساختاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری مانند آوندهایی است که ریشه میراث فرهنگی را به میوه صنایع‌دستی متصل می‌کند و صنایع‌دستی رویکردی اقتصادی دارد وما همه میراث دار این سرمایه هستیم.

 جلالی در بخش پایانی سخنان خود گفت: شهر و روستای ملی شدن باید آغازی باشد که همه نهادها و دستگاه‌ها و مسئولان فضایی ایجاد کنند که دختران سرزمین ما تمام آینده خود را در دستان مادران خود ببینند و توسعه و تولید را یاد بگیرند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه