English

۳۳ نفر از کشته شدگان حمله موشکی ناو جنگی آمریکا از استان سیستان و بلوچستان است

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲۹۰ انسان بی گناه در این جنایت به شهادت رسیدند گفت: 33 نفر از این شهدا از استان سیستان و بلوچستان است.

 33 نفر از کشته شدگان حمله موشکی ناو جنگی آمریکا از استان سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛ علی مصطفوی نیا با اشاره به 12 تیرماه 1367سالروز حمله موشکی ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی در آبهای نیلگون خلیج فارس بیان کرد: 33 نفر از کشته شدگان حمله موشکی ناو جنگی آمریکا از استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: این حادثه لکه ننگی است که در کنار دیگر جنایات آمریکا به خوبی بی‌صداقتی مقامات این کشور را در زمینه حقوق بشر نشان می‌دهد.

حجت الاسلام مصطفوی نیا افزود: مقامات آمریکایی بلافاصله پس از این حادثه، تلاش کردند با بازی رسانه‌ای، خود را در این اقدام تروریستی بیگناه نشان دهند و مدعی شده بودند به اشتباه تصور کرده‌اند یک فروند هواپیمای اف۱۴ جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده‌اند؛ ادعایی که البته طبق شواهد و اسناد به دست آمده رد شد.

وی تصریح کرد: آمریکا ادعا می‌کرد هواپیمای ایرباس۳۰۰ A خارج از دالان هوایی پرواز می‌کرده و رزمناو آمریکایی نیز هفت بار اخطار رادیویی برای هواپیما مخابره کرده، ولی در پی آن جوابی دریافت نکرده است؛ در حالی که مطابق اسناد و مدارک موجود ایرباس شماره ۶۵۵ در مسیر پروازی خود در دالان تجاری در حال پرواز بوده است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه در این فاجعه که از مهمترین موارد نقض حقوق بشر، حقوق بین‌الملل و حقوق سازمان بین‌المللی هوانوردی در تاریخ محسوب می‌شود اظهار کرد: مقامات آمریکایی چندی بعد در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام کردند.

مصطفوی نیا خاطرنشان کرد: این جنایت یکی از تلخ‌ترین وقایع تاریخ ایران به شمار می رود که در ان تعدادی از هموطنانمان که در بین انها زن و کودک و اتباع سایر کشورها بودند مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ۲۹۰ انسان بی گناه در این جنایت به شهادت رسیدند گفت: 33 نفر از این شهدا از استان سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: خانواده شهداء و ملت ایران هرگز این جنایت هولناک را فراموش نمی‌کنند که چگونه در اقدامی وحشیانه این غم بزرگ را بر دل ملت ایران نهادند.

 

 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه