English

اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاههای اقتصادی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از آغاز اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاههای اقتصادی در این استان خبر داد.

اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاههای اقتصادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان،  حامد آرامش گفت: با ابلاغ دستورالعمل طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاههای اقتصادی (بخص خصوصی و تعاونی)، این طرح بطور آزمایشی در ده استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان شکل اجرایی به خود گرفت.

وی اظهار داشت: این دستورالعمل در راستای اجرای بند(9) مصوبات هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال مورخ 3/8/1401 با هدف ایجاد اشتغال و بند الف تبصره (18) قانون بودجه سال 1401 در راستای ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاههای تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید ( کارجویان سه دهک درآمدی اول) ، تهیه و ابلاغ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرحله اول به تعدادی از استان ها ابلاغ شد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، افراد دارای سن 18 تا 45 سال متعلق به سه دهک اول درآمدی که از زمان ابلاغ این دستور در یکی از کارگاه¬ها و مؤسسات مشمول، بکارگمارده شوند وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما بعلاوه 3 درصد سهم بیمه بیکاری ( جمعا به میزان 23 درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورایعالی کار) است که به صورت ماهانه از سوی دولت به حساب کارفرما واریز می شود.

آرامش گفت: نیروی کار جدید برای اینکه در دایره شمول طرح قرار گیرد باید، متعلق به سه دهک اول درآمدی باشد؛ توسط سازمان ها و نهادهای حمایتی تحت پوشش نباشد؛ فاقد منابع درآمد رسمی باشد؛ فاقد مستمری بازنشستگی باشد؛ دارای بعد خانوار4 نفر به بالا باشد؛ دارای سن 18 تا 45 سال و سوابق بیمه تأمین اجتماعی حداکثر 36 ماه باشد.

وی تاکید کرد: همچنین کارفرمایانی در طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاههای اقتصادی احراز خواهند شد که دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد بیمه کارگاهی باشند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: نیروی کار و کارفرما باید برای استفاده از شرایط این طرح در سامانه مشوق بیمه کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://moshavegh.mcls.gov.ir/ نام نویسی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه