English

اجرای طرح اردوی راهیان پیشرفت شهید فخری زاده در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: سازمان بسیج دانشجویی کشور طرح اردوی راهیان پیشرفت شهید فخری زاده را در استان اجرا می کند.

اجرای طرح اردوی راهیان پیشرفت شهید فخری زاده در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان، غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در نشست خبری اردوی راهیان پیشرفت با اصحاب رسانه اظهارداشت: سازمان بسیج دانشجویی کشور طرح اردوی راهیان پیشرفت شهید فخری زاده را راه‌اندازی کرده که در قالب آن دانشجویان مختلف از دستاوردهای سایر استان‌ها در بخش‌های مختلف از جمله علم و صنعت و فناوری بازدید خواهند کرد.

وی افزود: این اردوها چند روزه و حتی یک هفته‌ای طول می‌کشد و دانشجویان با دستاوردهای علمی سایر استان‌های کشور آشنا می‌شوند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲۲ بهمن ماه امسال اردوی راهیان پیشرفت دانشجویان سیستان و بلوچستان به استان اصفهان را خواهیم داشت، گفت: مرحله نخست این اردو به صورت برون استانی به مقصد استان هرمزگان انجام شده است.

وی بیان کرد: تحکیم هویت ملی، تقویت روحیه خودباوری و ما می‌توانیم، جلب توجه عموم جامعه به سمت پیشرفت‌های فناورانه، گسترش سطح جهاد علمی و معرفی دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی از جمله اهداف اردوی راهیان پیشرفت است.

رضایی اظهارداشت: رسالت دوم طرح اردوی راهیان پیشرفت برگزاری همایش و نمایشگاه‌ برای نمایش دستاوردهای علمی و صنعتی برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف است.

وی افزود: آنطورکه باید تاکنون نتوانسته‌ایم نتیجه دستاوردهای علمی و صنعتی دانشگاه‌های کشور را برای جوانان و جامعه تبیین کنیم و اردوی راهیان پیشرفت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با داشته‌های کشور عزیزمان در بخش‌های مختلف است.

مسوول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: بعد از ۲ سال تعطیلی دانشگاه‌ها دشمن تلاش کرد به جامعه و جوانان القا کند در کشور ما دانشگاه مرکز پیشرفت نیست و قرار نیست مباحث پیشرفت کشور در دانشگاه ارائه شود که با توجه به این موضوع شناخت ظرفیت‌های کشور و امید به آینده از اهداف راهیان پیشرفت برای ناکام گذاشتن دشمنان است.

ابوالفضل سرگزی افزود: در مرحله اول اردو ۴۰برادر و ۵۰خواهر به هرمزگان اعزام شدند و از دستاوردهای علمی و صنعتی این استان در بخش‌های مختلف بازدید کردند.

وی گفت: همچنین دانشجویان در مرحله دوم اردوهای برون استانی، ۲۲بهمن در سفر به اصفهان از صنایع خودکفایی در عرصه پزشکی و فولاد بازدید و با مسوولان و کارشناسان گفت‌وگو می‌کنند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جریان سازی پیشرفت باید در دانشگاه انجام شود و در راهیان پیشرفت ما به دنبال تربیت راهیان پیشرفت هستم.

وی استقبال دانشجویان از این اردوها را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: ۱۴۰۰ نفر دانشجو ثبت نامی برای حضور در راهیان پیشرفت داشته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه