English

وزیر خارجه ایران در گفتگو با همتای انگلیسی از بی‌عملی این کشور انتقاد کرد

وزیر امور خارجه از بی‌عملی انگلیس برای محکومیت حمله هوایی رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق انتقاد کرد.

وزیر خارجه ایران در گفتگو با همتای انگلیسی از بی‌عملی این کشور انتقاد کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، دیوید کامرون و حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی که به ابتکار طرف انگلیسی انجام شد، در خصوص آخرین تحولات منطقه و مناسبات دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

طرفین ضمن اشاره به برخی تحولات رو به جلو در مناسبات دو کشور، ابراز تمایل کردند که تلاش‌های مشترک در مسیر تقویت همکاری‌ها در فضای مبتنی بر احترام متقابل تداوم یابد.

امیرعبداللهیان درخصوص حمله هوایی رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، از بی عملی انگلیس در محکومیت این اقدام انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت توقف فوری نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری بعنوان تنها راه موثر برای بازگشت آرامش به منطقه، افزود: تهران هیچگاه بدنبال توسعه تنش در منطقه نبوده است، اما در مقابل حمله تروریستی رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق و سکوت آمریکا و انگلیس به معنای تشویق نتانیاهو در تداوم جنگ افروزی و توسعه آن در منطقه است.

وی افزود: ریشه بحران در دریای سرخ نیست بلکه در نسل‌کشی در غزه است.

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس هم در این تماس، ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر، عید مسلمانان جهان، از پیشرفت حاصله در برخی حوزه‌های همکاری میان دو کشور ابراز خرسندی کرد.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به تنش های موجود در منطقه، خواستار خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران شد و تاکید کرد: عدم خویشتنداری از سوی طرف‌ها می تواند منجر به گسترش بیش از پیش درگیریها در منطقه شود.

 

طرح آمریکا برای آتش بس در غزه

کامرون در ادامه ضمن ابراز نگرانی از تداوم تنش در دریای سرخ، در موضوع فلسطین افزود: آمریکا طرحی را برای آتش بس ارائه داده که در صورت موافقت طرف مقابل، دستیابی به آتش بس در دسترس است.

در این تماس، طرفین بر ادامه گفتگوها تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه