English

وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل در رابطه با حمله به سفارت ایران در دمشق گفت و گو کردند

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که وزیر خارجه ایران با دبیرکل سازمان ملل صبح امروز سه شنبه درباره حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه گفتگو کرده است.

وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل در رابطه با حمله به سفارت ایران در دمشق گفت و گو کردند
به گزارش خبرگزاری موج

، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دبیرکل سازمان ملل و تماس او با رهبران جهان برای جلوگیری از تبدیل شدن حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه به جنگی منطقه ای، گفت: بله، دبیرکل سازمان ملل امروز یک تماس از سوی وزیرخارجه ایران دریافت کرد.

دوجاریک تصریح کرد: ما از طریق کانال های مختلف با طرف ها در ارتباط هستیم. ما نگران تشدید احتمالی تنش ها فراتر از تنش هایی هستیم که تاکنون شاهد آن بوده ایم.

تماس تلفنی وزیر خارجه ایران با دبیرکل سازمان ملل، ساعاتی پیش از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه صورت می گیرد.

این نشست در پی حمله روز دوشنبه اول آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه برگزار می شود که نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه درخواست جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت، در پی حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه از این شورا خواست این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشستی فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل برگزار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه