English

هنیه در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران:

نتانیاهو مسئول هرگونه شکست مذاکرات در آتش‌بس است

وزیر امور خارجه ایران و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس، شامگاه پنج‌شنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات فلسطین و غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نتانیاهو مسئول هرگونه شکست مذاکرات در آتش‌بس است
به گزارش خبرگزاری موج

، اسماعیل هنیه در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران، ضمن ابلاغ‌ سلام‌های گرم‌ خود به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران و تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، آخرین تحولات سیاسی و میدانی در غزه را تشریح کرد.

وی با تاکید بر روحیه و توان بالای رزمندگان مقاومت در ایستادگی در برابر ماشین جنگی و کشتار دشمن صهیونیستی، وضعیت انسانی به‌ویژه در شمال نوار غزه را بحرانی توصیف و بر ضرورت اقدام فوری جامعه‌ جهانی در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان غزه و مقابله با سیاست اعمال قحطی و گرسنگی از سوی رژیم ضدانسانی صهیونیستی علیه ساکنان غزه به‌ویژه کودکان تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین آخرین وضعیت تلاش‌های سیاسی و منطقه‌ای برای توقف نسل‌کشی و تبادل اسرا را تبیین و با اشاره به شروط حماس که مبتنی بر خواسته‌ مشروع ملت فلسطین است، به سنگ‌اندازی رژیم صهیونیستی در این مسیر اشاره کرد و مسئولیت هرگونه شکست مذاکرات را متوجه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی دانست.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو اظهار کرد: برای جهان قابل درک است که نتانیاهو به پایان خط رسیده و صرفا برای بقای خود دست و پا می‌زند.

وی افزود: همان‌گونه که امام خامنه‌ای تاکید کردند، با ایستادگی مردم و مقاومت فلسطین، رژیم اسرائیل در باتلاق جنگ غزه گرفتار آمده است.

وزیر خارجه کشورمان، اسماعیل هنیه را در جریان آخرین رایزنی‌ها و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، از جمله مشارکت فعال در نشست‌های بین‌المللی درباره فلسطین قرار داد.

امیرعبداللهیان با انتقاد جدی از شورای امنیت سازمان ملل، بر ضرورت اقدام فوری نهادهای مسئول بین‌المللی در توقف کشتار مردم بی‌پناه و زنان و کودکان غزه و کرانه فلسطین و ارسال فوری و بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای تمامی ساکنان غزه در همه مناطق تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه