English

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع:

ناوگان هوانیروز ارتش بزرگترین ناوگان بالگردی غرب آسیاست

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابراز داشت: ناوگان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تعداد و تنوع بالگردها بزرگترین ناوگان بالگردی غرب آسیاست.

ناوگان هوانیروز ارتش بزرگترین ناوگان بالگردی غرب آسیاست
به گزارش خبرگزاری موج

، امیر سرتیپ خواجه‌فرد در گفت‌وگو یی با بیان این‌که «ناوگان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تعداد و تنوع بالگردها بزرگترین ناوگان بالگردی غرب آسیاست»، اظهار داشت: هوانیروز جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که دارای بالگردهای شرقی و غربی است.  این بالگردها هرکدام موتورها ترانسمیشن و قطعات زیرمجموعه‌ای متنوعی دارند و همه آن‌ها حتی باوجود تحریم‌ها عملیاتی نگه داشته شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که «بعد از گذشت چند دهه این ویژگی‌ها به یک توانمندی منحصر به فردتبدیل شده است»، در عین حال تاکید کرد: ناوگان شرقی - غربی هوانیروز باید با یک ناوگان بومی جایگزین شود و سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم اکنون درحال گذر از مرحله پشتیبانی، بروز رسانی و نوسازی و درحال حرکت به سمت تشکیل ناوگان بومی است.

وی همچنین گفت: این ناوگان بومی باتوجه به الگوهای ستادکل نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف کاربری و ماموریتی فعلا در دو نمونه بالگرد رزمی و بالگرد پشتیبانی درحال توسعه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه