English

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

قبل از انقلاب مردم هیچ کاره بودند/ انقلاب را مردم خلق کردند و خوشان باید حفظ کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تا مردم نباشند جمهوری و انقلاب اسلامی نیست، افزود: قبل از انقلاب مردم هیچ کاره بودند، این انقلاب را خود مردم به وجود آوردند و خودشان نیز باید آن را حفظ کند.

قبل از انقلاب مردم هیچ کاره بودند/ انقلاب را  مردم خلق کردند و خوشان باید حفظ کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، غلامرضا مصباحی مقدم مجتهد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین معرفی ائتلاف نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، با تبریک عید بزرگ نیمه شعبان، اظهارداشت: تایید و رای مردم از صدر اسلام وجود داشته است، در آن زمان به دلیل کم بودن تعداد بیعت انجام می دادند و در حال حاضر این تایید با رای دادن انجام می شود.

وی با بیان اینکه تا مردم نباشند جمهوری و انقلاب اسلامی نیست، افزود: قبل از انقلاب مردم هیچ کاره بودند، این انقلاب را خود مردم به وجود آوردند و خودشان نیز باید آن را حفظ کند.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه رای دادن در اولویت نخست قرار دارد، بیان کرد: اینکه به چه کسی رای دهید مسئله و اولویت دوم است.

وی با اشاره به حوادث سال گذشته و هزینه دشمنان برای ضربه به نظام، خاطرنشان کرد: هرچه میزان مشارکت افزایش پیدا کند توطئه دشمنان کم و قوت نظام و ایران افزایش میابد.

مصباحی مقدم عنوان کرد: مشروعیت نظام ما الهی و مردمی است، در طول تاریخ ائمه و علما مشروعیت الهی داشتند اما مشروعیت مردمی نداشتند، اما امام خمینی(ره) فراخوان داد مردم آمدند و انقلاب اسلامی را به وجود آوردند.

 

بیشتر بخوانید:

مراسم معرفی ائتلاف نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری

 

صلاحیت رهبری همچنان تداوم دارد

محمد علی موسوی جزایری عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران نیز در این آیین در خصوص ضرورت وجود مجلس خبرگان، اظهار داشت: حضرت مهدی (عج) دارای دو غیبت بودند که ابتدا غیبت صغری بود که نماینده خود را مشخص کرده بودند اما در غیبت کبری کسی را مشخص نکردند.

وی بیان کرد: در غیبت کبری باید یک مرجع، مجتهد جامع و دارای شرایط خاصی بعنوان نماینده ایشان باشند، که انتخاب برای همه مردم مقدور نیست که این فرد را انتخاب کنند به همین دلیل مجلس خبرگان نیاز است.

عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: اعضای مجلس خبرگان هم در ابتدا انتخاب رهبری و در ادامه بقاع صلاحیت آن باید تصمیم گیری کنند.

جزایری به انتخاب تاریخی حضرت آیت الله خامنه ای بعنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران پس از رحلت امام اشاره کرد و گفت: همه اجماع دارند که صلاحیت ایشان همچنان تداوم دارد.

وی گفت: برخی از حقوق اعضای مجلس خبرگان سوال می کنند، باید اعلام کنیم که مجلس خبرگان حقوقی ندارد، تنها در پایان سال هدیه ای می دهند که افرادی که از بضاعت مالی کمتری برخوردار هستند این هدیه را قبول می کنند.

حسینعلی سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این آیین اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم افق نوینی پیش روی مردم طراحی کردند که پیشران این حرکت را جوانان عنوان کردند.

 وی افزود: هجمه های برون مرزی بدنبال القاء این هستند که ایران گرفتار گسسته نسلی است و  در دوره پسا مدرن به آرمان ها نسل قبلی خود پشت کرده است.

وی افزود: اگر این تحلیل درست است بیانیه گام در کدام زمین طراحی شده است.

سعدی خاطرنشان کرد: تحلیل رهبری از نسل جوان درست است چرا که وقتی می گوییم گسستگی نسلی که به آرمان ها پشت کنند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نسل جوان در صحنه های ملی و مذهبی حضور فعال و تاثیرگذار دارند.

 

تبیین مفاهیم اسلام و انقلاب یکی از کارهای مجلس خبرگان

غلامعلی نعیم آبادی داوطلب نمایندگی خبرگان رهبری نیز اظهار داشت: اگر اسلام ناب محمدی را در شکل راستین خود به جوانان گفته شود نه تنها نسل ضد نخواهیم داشت بلکه جهان عاشق اسلام می شود.

وی افزود: یکی از کارهای مجلس خبرگان جهاد تبیین مفاهیم اسلام و انقلاب است.

نعیم آبادی خاطرنشان کرد: بانوان خانه داری، همسرداری و فرزنداری می‌کند همچنین برای تعهد در بیرون کار می کند چرا باید بعنوان نیروی ارزان بدانیم.

داوطلب نمایندگی خبرگان رهبری گفت: خبرگان بعنوان نزدیک ترین فرد به رهبری باید این مشکلات را بیان کنند.

وی افزود: مشکل ازدواج با ۲۵۰ میلیون حل می‌شود؟ وزیر بیاید مشکل را با این رقم حل کند.

نعیم آبادی عنوان کرد: احترام برای رئیس جمهور قائل هستم اما باید بگویم‌که مشکل امروز مردم گرانی است، به داد مردم برسید.

 

مدیران به گونه ای باید فعالیت کنند که درآمد ها کفایت هزینه ها را بدهد

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نیز در این آیین گفت: در هندسه نظام حمکرانی مهمترین بحث عرصه مدیریت ولایی است.

وی افزود: مجلس خبرگان مکلف به همین مسئله مهم و محوری است، بررسی، کشف و تعیین این محوریت حکمرانی را دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با عنوان اینکه مجلس خبرگان مهمترین رکن نظام اسلامی است، خاطر نشان کرد: این مجلس می تواند موثر و تحول آفرین باشد.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای مجلس خبرگان باید در کف جامعه بررسی دقیق از مسائل داشته باشد و با کشف موضوعات آن را از مسئولان ذیربط تقاضا و پیگیری کند.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه اقتصاد و تورم مشکل اصلی کشور است که در سال های اخیر در تعیین شعارهای سال از سوی مقام معظم رهبری نیز هست، گفت: مسئولان و مدیران به گونه ای باید فعالیت کنند که درآمد کفایت هزینه ها  شود.

وی گفت: بانوان نیمی از جامعه را شامل می شوندو تاثیر گذاری زیادی بر نیم دیگر جامعه دارند و در تاریخ شاهد نقش های تاثر گذار آنها در حوادث بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه