English

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

هکرهای اسناد مجلس نفوذی بودند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به این که شبکه مجلس داخلی است و از طریق ابزارهای خارجی نمی‌توان به آن دسترسی پیدا کرد، احتمالا عوامل این حمله افرادی نفوذی داخل مجلس بودند.

هکرهای اسناد مجلس نفوذی  بودند

مصطفی میرسلیم نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج ، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات احزاب سیاسی فعال شده و ابراز حضور کردند.

وی با بیان اینکه این فعالیت ها باید زودتر آغاز می‌شد، افزود: در صورت تداوم کارها است که به فعالیت ها عمق بخشیده می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: فعالیت های سیاسی بسیار مثبت است چرا که اجازه بررسی انتقادی فعالیت های گذشته  و پیشنهاد راهکار مناسب برای خروج از مشکلات را ارائه می کند .

میرسلیم خاطرنشان کرد:  احزاب سیاسی با واکاوی می توانند مشاوران خوبی برای تصمیم گیری های مناسب و صحیح توام با درایت را  فراهم کنند.

نماینده مجلس در خصوص پیش بینی مشارکت مردم در انتخابات، عنوان کرد: انتخابات یک فعالیت اجتماعی است، همه مردم باتوجه به اینکه خود یا افراد خانواده در پیروزی انقلاب سهیم بودند و برای پابرجا نگهداشتن  این انقلاب تلاش می کنند و در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد.

میرسلیم  در خصوص حمله هکری به اسناد مجلس، گفت: در میان حمله های مختلف که به جمهوری اسلامی انجام می شود به مجلس نیز این حمله صورت گرفته  و به نظر میرسد که قدری سهل انگاری شده  و کوتاهی وجود داشته است.

نماینده مجلس افزود به دلیل اینکه شبکه مورد استفاده مجلس، شبکه داخلی است قاعدتا از طریق ابزارهای خارجی نمی شود دسترسی پیدا کرد مگر اینکه افراد نفوذی در داخل مجلس و مبادرت به خروج اطلاعات کرده باشند.

سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت صبح ۲۴ بهمن ماه به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شد.

به گفته مسئولین مربوطه برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است.

به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند.

به‌عنوان نمونه در فایلی که باعنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون باعنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه