English

عضو حقوقدان شورای نگهبان:

شرکت نکردن در انتخابات هزینه‌های انقلاب را بی‌ثمر می‌کند

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه اگر پای صندوق رای نرویم یعنی هزینه‌هایی که برای انقلاب شده را نادیده گرفته‌ایم گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن به خاطر متکی بودن به مردم است.

شرکت نکردن در انتخابات  هزینه‌های انقلاب را بی‌ثمر می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

، عباسعلی کدخدایی امشب در مراسم بزرگداشت حماسه ۲۱ بهمن مردم همدان با محوریت شهید محراب آیت‌الله مدنی در تالار معلم اظهار کرد: افتخار دارم در جشن انقلاب در منطقه دین، علم، هنر و تمدن هستم، در شهر عالم‌پرور با عالمان متدین و بزرگوارانی مثل شهید آیت‌الله مدنی که نمونه مقاومت، علم و ایثار بودند و همچنین بزرگانی که در حوزه علم و اندیشه برخواسته از منطقه همدان بودند و حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه خانم دباغ و شهید همدانی از دیار هگمتانه رشادت‌ها و حماسه‌ها آفریدند گفت: امیدوارم خداوند همواره نعمتش را بر این منطقه جاری کند و همچنان مردم همدان در پای انقلاب استوار باشند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خوشبختانه امسال جشن پیروزی انقلاب اسلامی را به اعیاد رجبیه و شعبانیه گره زدیم و باید قدردان خداوند باشیم که بار دیگر شاهد برگزاری سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم عنوان کرد: این پیروزی مهم را به ۱۱ اسفند روز سرنوشت‌ساز و انتخابات هم گره خواهیم زد و مردم بار دیگر برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق رای خواهند آمد‌.

وی با بیان اینکه بزرگترین جهاد و مبارزه با دشمن دعوت مردم به حضور در پای صندوق رای است افزود: نظام انقلاب اسلامی نظامی متکی بر مردم بوده و اگر از ابتدا به فرمایش امام(ره) توجه کنید، می‌بینید که چقدر بارها به این موضوع اشاره داشتند.

کدخدایی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تا پایان عمر مبارک خود آنچه بر زبان جاری می‌‌کردند اتکا به مردم بود؛ این اوج اندیشه ایشان در حوزه نظام‌سازی در انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز نه تنها به عنوان رهبر سیاسی بلکه به عنوان اندیشمند سیاسی در جهان به نقش مردم تاکید دارند و بارها به این مهم اشاره کرده‌اند افزود: برخی از این موارد در رسانه‌ها مطرح شده و برخی بیان نشده و باید بپذیریم که آن طور مطلب آن طور که باید ادا نشده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون مردم بوده که رژیم شاهنشاهی را برکنار و نظام انقلاب اسلامی را برپا کردند گفت: امام(ره) ساختار نظام سیاسی ما را در روزهای اول انقلاب بنا نهادند، خیلی‌ها گفتند زود است اما ایشان تاکید داشتند که باید زودتر انجام شود.

وی با بیان اینکه امام(ره) اصرار به تدوین قانون اساسی در روزهای ابتدای انقلاب داشتند که خوشبختانه اوایل انقلاب هم تدوین و تصویب شد ادامه داد: نگاه حضرت امام(ره) به مردم در اصل ششم قانون اساسی به خوبی بیان شده است، در تمام ساختار سیاسی ما نقش مردم بسیار پررنگ است.

کدخدایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم اشاره دارند تمام مقامات سیاسی ما توسط مردم انتخاب می‌شوند خاطرنشان کرد: هیچ قانون اساسی در دنیا جز در ایران نداریم که برای مردم جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شود؛ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان قانون مترقی نقش مهمی برای مردم در نظر گرفته است‌.

وی تصریح کرد: مردم با انقلاب خواستار استقلال و آزادی و حکومت اسلامی بودند بنابراین این سه مطلوب در قانون اساسی متبلور شده است، همانجایی که احکام اسلامی لحاظ شد و همانجا که نظام با اتکا به آرا اداره باید می‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم در رژیم شاهنشاهی هیچ نقشی نداشتند و حتی شاه هم با همه تبلیغاتی که داشت اختیاری از خود نداشت‌ ادامه داد: اگر خاطرات رجال اهل رژیم شاه را مطالعه کنید این مسائل را متوجه می‌شوید؛ خاطرات اعلم را ببینید که چطور شاه با هرکسی که ملاقاتی داشت و تصمیمی می‌گرفت باید سفرای انگلیس و شوروی را صدا می‌زدند و گزارش کار داده می‌شد.

وی با بیان اینکه وقتی مردم با صندوق رای  رئیس جمهور خود را انتخاب می‌کنند و او هم دیگر مجبور نیست به اجنبی پاسخ دهد و دشمنی‌های استکبار با ایران به خاطر همین است افزود: امروز جوانان ما با همت خود تحت تدابیر رهبری افتخارات زیادی کسب کردند و مقام معظم رهبری هم اگر می‌فرمایند به قله‌ نزدیکیم به خاطر اشراف به این مسائل است.

کدخدایی با بیان اینکه در نظام شاهنشاهی ۴ میلیون بشکه نفت را با ۳۰ میلیون جمعیت تولید می‌کردیم اما شرایط شهرهایی مثل اصفهان و همدان را در آن دوران ببینید چه بود گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که به ازای هر یک دلار نفت ایران، دو دلار به خاطر اسلحه از آنها می‌گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه امروز با وجود تحریم‌ها روی پای خود ایستاده‌ایم و دشمن هم در این ۴۵ سال یک لحظه از توطئه دست نکشیده و به هر شکلی برای زمین زدن انقلاب اسلامی تلاش کرده است عنوان کرد: بی‌تردید رمز پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن به خاطر متکی بودن به مردم است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه انتخابات در پیش است و مثل همیشه توطئه‌های دشمنان برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای دیده می‌شود ادامه داد: این همه شبکه‌ فارسی‌زبان ایجاد شده تا علیه نظام اسلامی کار کنند؛ کدام یک برای گفتن واقعیت شکل گرفته است؟! پاسخ این است، هیچ کدام.

وی با تاکید به اینکه باید مراقب توطئه‌های دشمن باشیم و بدانیم چه کسانی با چه نیتی با مردم ما دشمنی می‌کنند افزود: مهمترین موضوع امروز مشارکت مردم در انتخابات است، مقام معظم رهبری همواره به مشارکت مردم تاکید کردند و امسال هم در ابتدای سال به چهار راهبرد مشارکت، حضور حداکثری، سلامت و امنیت در انتخابات اشاره داشتند.

کدخدایی با بیان اینکه ما همیشه در انتخابات مشارکت داشتیم و سلامت و امنیت هم لحاظ شده و حضور گسترده مردم در انتخابات وجود داشته چراکه مردم به شهدا و امام(ره) و رهبر خود لبیک گفته و می‌گویند افزود: امروز دشمن به دنبال این است در جامعه القا کند که انتخابات در سرنوشت مردم تاثیری ندارد در حالی که مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دو نهادی هستند که در سرنوشت ما بی‌تردید موثرند و باید در انتخابات شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مردم اعتراضاتی هم به عملکرد برخی مسئولان دارند اما اینها نباید باعث شود از تغیین سرنوشت خود چشم‌پوشی کنیم گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند انتخابات لیله‌القدر جمهوری اسلامی است، انتخاباتی که با ایثارگری و فداکاری‌ها به ثمر نشسته است.

با بیان اینکه اگر امروز پای صندوق رای نرویم یعنی هزینه‌هایی که برای انقلاب شده نادیده می‌گیریم گفت: شهید سلیمانی می‌گویند برای دشمن کوچه باز نکنیم، یعنی اجازه ندهیم دشمن بهره خود را ببرد، مردم عزیز ما که همواره پای نظام و انقلاب ایستادند، باید هوشیار باشند که هستند.

وی با بیان اینکه ما در رژیم شاه انتخابات نداشتیم به نحوی که لیست می‌کردند و افرادی انتخاب می‌شدند اما امروز انتخابات برگزار و رئیس جمهور و نمایندگان خود را انتخاب می‌کنیم خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی مردم اجازه فکر کردن ندارند و آزادی و انتخاب شعار است اما امروز شما نمایندگان خود را انتخاب می‌کنید؛

اعتقادی که رهبری به مردمسالاری دینی دارند، مطالعه کنید و بیینید اعتقاد رهبر عالیقدر نظام به ماهیت نظام سیاسی چیست.

کدخدایی با بیان اینکه امروز وظیفه ماست اجازه ندهیم دشمن مردم را به نظام جمهوری اسلامی و صندوق‌های رای دلسرد کند گفت: ما فردا در راهپیمایی حضور خواهیم یافت و بعد به سمت انتخابات خواهیم رفت و پاسخ دشمنان این مردم را خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه