English

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبرگزاری موج :

عدم توانایی علمی و اجتهادی ملاک عدم احراز صلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان بوده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ۹۵ درصد افراد به دلیل عدم شرایط علمی رد صلاحیت شده اند زیرا شرایط علمی از سوی شورای نگهبان تعیین شده است.

عدم توانایی علمی و اجتهادی ملاک عدم احراز صلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان بوده است
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، هادی طحان نظیف در نشست مطبوعاتی که در حاشیه نمایشگاه مطبوعات برگزار شد با اعلام این مطلب  افزود: در زمان بررسی پرونده افرادی که تایید صلاحیت نشده بودند فرصت بررسی مجدد ایجاد شد.فردا مهلت نهایی برای رسیدگی به شکایات افرادی است که مجدد شکایت داشتند فردا نتیجه نهایی بررسی ها اعلام و از سه شنبه رسما تبلیغات شروع می شود. 

طحان نظیف ادامه داد: تاکید داریم که فردا اعلام نهایی ما باشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طرح اعلام شکایت از کارمندان دولت به محض دریافت بررسی می شود.

وی گفت: در این دوره از انتخابات تعداد عدم احرازها به حداقل رسید. در سال ۹۷ تعداد عدم احرازها به ۲۵ درصد رسیده بود اما امسال تعداد داوطلبان به ۲۰ هزار نفر رسیده است ولی تعداد عدم احرازها به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: تلاش کردیم تعداد عدم احرازها با کمک دستگاهها و شوراها به حداقل برسد.

وی در مورد تخلفات گفت: تلاش داریم میزان تخلفات به حداقل برسد اما از ابزارهای قانونی برای رسیدگی به تخلفات احتمالی استفاده می کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه مشارکت در انتخابات آبروی کشور است، تصریح کرد: در ۴۵ سال اخیر به طور متوسط یک انتخابات برگزار می شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبرگزاری موج گفت: ۹۵ درصد افراد به دلیل عدم شرایط علمی در انتخابات مجلس خبرگان رد صلاحیت شده اند زیرا شرایط علمی از سوی شورای نگهبان تعیین شده است.

طحان نظیف با بیان اینکه هر انتخابات شرایط خاص خود را دارد؛ گفت: در هر دوره صلاحیت افراد برگزار می شود. در کشور قانون وجود دارد و هیچ کسی مصون از قانون و نظارت نیست.

وی افزود: ما داوطلب عادی و ویژه، داوطلب ریز و درشت نداریم . ما دوگانه آقازاده و روستازاده در انتخابات نداریم.

وی افزود: این دوگانه ها درست نیست و ما برحسب قانون با داوطلبان رفتار می کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد که در این دوره از انتخابات با سامانه داوطلبان با افراد در ارتباط بودیم. حدود ۸ هزار جلسه و تماس با داوطلبان داشتیم و اصرار به این جلسات داشتیم تا شفافیت بیشتر حاصل شود.

وی با بیان اینکه ۲۲ نفر از نمایندگان مجلس فعلی تایید صلاحیت نشده اند، گفت: رد صلاحیت این افراد بخاطر انتقاد از دولت و سایر دستگاهها نبوده است.

طحان نظیف گفت: مشارکت بانوان در انتخابات مجلس نسبت به سال۹۸ بیش از دو برابر شده و به ۱۷۱۳ نفر رسیده است.

وی گفت: به ازای هر صندلی ۵۱ کاندیدا وجود دارد و امکان رقابت برای متقاضیان وجود دارد.

طحان نظیف تاکید کرد: مهلت بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان فردا تمام می شود. شورای نگهبان اختیار بررسی مجدد دارد اما به شرط اینکه اتفاق خاصی رخ داده باشد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: از نگاه کارشناسان این امر بررسی شده و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک اندیشیده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه