English

ایران حمله تروریستی امروز پاکستان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدامات تروریستی اخیر در پاکستان را که در آستانه انتخابات سراسری این کشور انجام شد، محکوم کرد.

ایران حمله تروریستی امروز پاکستان را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران در روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در یک موضع‌گیری رسانه‌ای، هدف تروریست‌ها را به چالش کشیدن روند مردم‌سالاری در پاکستان و برهم زدن آرامش انتخابات در این کشور دانست.

وی در این ارتباط افزود: جمهوری اسلامی ایران در روند مردم‌سالاری و مقابله با پدیده شوم تروریسم، در کنار دولت و ملت دوست، همسایه و برادر پاکستان است.

گفتنی است که پلیس ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان امروز (پنجشبه) اعلام کرد، در جریان حمله به کارمندان حوزه انتخابی در این ایالت که با انفجار و تیراندازی همراه بود، دست‌کم چهار مامور امنیتی کشته شدند. پاکستان امروز شاهد برگزاری انتخابات است.

این انفجار و تیراندازی در حوزه رای‌گیری «تانک» در ایالت مذکور باعث شد تا روند رای‌گیری به صورت موقت متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان این حمله و همزمان با برگزاری رای‌گیری برای انتخابات پارلمانی در پاکستان دست‌کم چهار مامور امنیتی در منطقه مذکور کشته شدند.

نیروهای امنیتی پاکستان گزارش دادند، این حمله در منطقه «کوت اعظم» در ناحیه تانک ایالت خیبر پختونخوا رخ داد که در جریان آن، مردان مسلح ناشناس به سمت خودروی پرسنل امنیتی تیراندازی کردند و انفجاری به وقوع پیوست. به گفته پلیس، رای‌گیری ادامه دارد و سایر خودروهای پلیس و امنیتی در محل مشغول گشت‌زنی هستند.

در این میان، «محمد شعیب» معاون کمیسیونر ناحیه تانک گفته که رای‌گیری در کوت اعظم در جریان است و اخبار مرتبط درباره توقف رای گیری، نادرست هستند. به گفته او، هدف این حمله، هیچکدام از حوزه‌های رای گیری نبوده است.

انتخابات پارلمانی پاکستان و حوزه‌های ایالتی امروز ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شده است. حوزه‌های رای‌گیری تا ساعت ۱۷ به وقت محلی باز هستند و شمارش آرا، پس از این ساعت انجام می‌شود. نتایج اولیه این انتخابات عصر امروز منتشر می‌شود و نتایج رسمی احتمالا صبح جمعه اعلام خواهد شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه