English

رئیس جمهور:

معتقدیم جمهوری اسلامی ایران کاملاً دموکراتیک اتفاق افتاد

رئیس‌جمهور ابراز داشت: ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران کاملاً دموکراتیک اتفاق افتاد. در ابتدای انقلاب به فرمان امام (ره) به آرای ملت مراجعه شد و ۹۸ درصد مردم به برقراری جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند؛ یعنی حکومت ایران جمهوری اسلامی شد و سپس قانون اساسی نوشته شد و امام مجدداً فرمودند قانون اساسی باید به تأیید آرای عمومی برسد و این اتفاق افتاد.

معتقدیم جمهوری اسلامی ایران کاملاً دموکراتیک اتفاق افتاد
به گزارش خبرگزاری موج

، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای خارجی مقیم ایران اظهار کرد: چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ایران و نیز ملت‌های جهان باید بیش از پیش مورد شناخت قرار بگیرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با اتکا به خداوند متعال و با اعتماد به نفس و بدون هیچ‌گونه سلاح که در اختیار گروه‌های متعارف و مسلح در جهان قرار دارد، با عزمی راسخ و با اعتماد به قدرت خود که در پرتو قدرت خداوند متعال شکل گرفت، به میدان آمد.

رئیسی تاکید کرد: رژیم تا دندان مسلح سابق که مورد حمایت آمریکا و انگلیس بود. رژیمی که منافع غربی‌ها و منافع بیگانگان را در این کشور به منافع ملت ایران ترجیح می‌داد را، ملت ما توانست ساقط کند.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: در این معادله رژیم مسلح به سلاح و ملتی متوکل به خداوند متعال بود و اینگونه جنگ اراده‌ها را شکل دادند. اراده‌ای می‌خواهد آزاد و مستقل شود و نظام حکومتی به نام جمهوری اسلامی برپا کند و رژیمی نمی‌خواست، این اراده محقق شود.

وی افزود: در این جنگ اراده‌ها اراده ملت ایران پیروز شد و ملت ما در انقلابشان، علی رغم آنکه سلاح در اختیار نداشتند و هیچ قدرت خارجی از آنها حمایت نمی‌کرد، با توکل به خدا به پیروزی رسید.

رئیس جمهور تاکید کرد: روز ۲۲ بهمن ۵۷ را یوم الله می‌خوانیم یعنی روز خدا و سوال این است که در حالی که همه روزها و شب‌های متعلق به خداست، اما چرا این روز را یوم الله می‌خوانیم که باید گفت، در روز ۲۲ بهمن آنچه که اتفاق افتاد آن جلوه قدرت خدا بود که از غیر مجاری معمولی تحقق پیدا کرد. به عبارتی معنای این سخن آن است که علی القاعده ملتی که سلاح ندارد و از طرف قدرت خارجی به او کمک نمی‌شد، نباید بتواند رژیمی تا دندان مسلح را ساقط کند، اما وقتی ملتی که اتکایش به خداوند بود این پیروزی را به ارمغان آورد.

رئیسی اظهار داشت: بعد از ۲۲ بهمن امام (ره) نوع حکومت را به رفراندوم گذاشتند که کاری کاملاً دموکراتیک بود.

وی ادامه داد: دنیای غرب که مدعی داشتن دموکراسی است، به آن اعتنا نمی‌کند زیرا اگر به دموکراسی اعتنا می‌کرد مردم فلسطین می‌توانستند حکومت خود را انتخاب کند. همچنین مردم یمن اینگونه با توطئه‌های مختلف مواجه نبودند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران کاملاً دموکراتیک اتفاق افتاد. در ابتدای انقلاب به فرمان امام (ره) به آرای ملت مراجعه شد و ۹۸ درصد مردم به برقراری جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند؛ یعنی حکومت ایران جمهوری اسلامی شد و سپس قانون اساسی نوشته شد و امام مجدداً فرمودند قانون اساسی باید به تأیید آرای عمومی برسد و این اتفاق افتاد.

وی افزود: پس از آن تمام نهادهای حکومتی شکل گرفت و دشمن تلاش بسیار کرد برای تأسیس نظام مشکل ایجاد کند اما این نظام و نهادهای برخاسته از قانون اساسی شکل گرفتند و تثبیت شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه