English

در نشست مشترک مسئولین دولتی ایران و عراق

مسیرهای ایجاد تفاهمات بیشتر در برگزار مراسم اربعین بررسی شد

هیات عراقی با ماموریت بررسی و همکاری بیشتر درباره مرزها و نیز اتباع و امور گذرنامه ای با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و مسئولان مربوطه اعم از مسئولان پلیس گذرنامه و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار و بر امضای توافقنامه‌ای در این باره تفاهم کردند.

مسیرهای ایجاد تفاهمات بیشتر در برگزار مراسم اربعین بررسی شد
به گزارش خبرگزاری موج

، هیات عراقی به ریاست سپهبد «سعد معن ابراهیم» مشاور امنیتی وزیر کشور عراق و هیات همراه از جمله «عمر الوائلی» رئیس هیات گذرگاه های مرزی عراق با سید مجید میراحمدی معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره امضای توافق نامه مرزی بین دو کشور به ویژه مرتبط با اربعین حسینی به تفاهم رسیدند.

دو طرف در این نشست با تاکید بر روابط برادرانه ایران و عراق خواستار تقویت این روابط و تبادل اطلاعات در پایانه های مرزی با هدف تسهیل تردد مسافران و زوار به ویژه در اربعین حسینی شدند.

معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور در این دیدار با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه اشغالگران آمریکایی در عراق از جمله حمله به مقرهای نیروهای عراقی تصریح کرد: نقض حاکمیت عراق را شدیدا محکوم می کنیم و به ملت و دولت عراق، شهادت برادران عراقی مان را در اثر حملات رژیم تجاوزکار آمریکا تسلیت می گوییم.

وی با تاکید بر این‌که «آمریکا باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد»، افزود: جبهه مقاومت و اسلام عزیز به نزدیکی قله های پیروزی رسیده است و اقدامات متجاوزانه نمی تواند مانع از پیروزی مقاومت و ملت های مستقل شود.

سعد معن ابراهیم مشاور امنیتی وزیر کشور عراق در پایان این نشست با تشریح برخی توافقات در نشست هیات های دو کشور گفت: کمیته مشترک دو وزارت کشور ایران و عراق با هم دیدار کردند که در آن، سازمان گذرگاه های مرزی ایران و عراق هم حضور دارد.

معن افزود: ما امسال شاهد تماس های مستقیم، مداوم و بی سابقه ای بین دو کشور در جهت تسهیل زیارت اربعین هستیم؛امر مهمی که به هماهنگی و موفقیت برنامه ها و توافقات دو کشور منجر خواهد شد.

همچنین عمر الوائلی رئیس هیات گذرگاه های مرزی عراق گفت: یک کمیته امنیتی بین دو کشور ایران و عراق، ویژه اربعین تشکیل شده است. ما برای تبادل اطلاعات زوار و کالاها بین دو طرف توافق کردیم. عراق همچنین با پروژه ترانزیت بین دو کشور موافقت کرد که منافع زیادی برای هر دو طرف دارد.

وی افزود: همچنین بین دو طرف برای افزایش بازرسی ها توافق و قرار شد انتقال اطلاعات بین دو سوی مرزهای ایران و عراق، صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه