English

پروازها در ایام اربعین به عراق افزایش دو برابری خواهند داشت

در اولین نشست قرارگاه اربعین موضوع دو برابر شدن افزایش پروازهای ویژه اربعین به عراق مورد بررسی قرار گرفت.

پروازها در ایام اربعین به عراق افزایش دو برابری خواهند داشت

به گزارش خبرگزاری موج، اولین نشست قرارگاه مشترک اربعین حسینی با هیئت وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد.

بررسی شرایط برای تمدید گذرنامه و چگونگی کنترل آن، تردد زوار غیر ایرانی از مرزهای ایران، حمل و نقل زوار و برنامه ریزی برای افزایش پروازهای ویژه اربعین از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه طرف ایرانی درخواست کرد تعداد پروازهای ایرانی به عراق در بازه اول تا ۲۵ ماه صفر از ۵۰۰ پرواز به ۱۰۰۰ پرواز افزایش یابد.

همچنین طرف ایرانی درخواست کرد اتوبوس‌ها و ون‌های عراقی از شهر ایلام زوار ایرانی را سوار کنند که طرف عراقی ضمن پذیرش کلی این درخواست، انجام آن را مستلزم هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل عراقی عنوان کرد.

طرف ایرانی با انتقاد از اینکه سال گذشته در روزهای بسیار نزدیک به ایام اربعین توافقات لازم صورت گرفت از طرف عراقی خواست در سال جاری توافقات پیش از ماه محرم صورت گیرد تا تمهیدات لازم برای اجرا در نظر گرفته شود.

طرف ایرانی در این جلسه از طرف عراقی خواست تعداد دستگاه‌های اشعه ایکس بیشتری را برای کنترل سریع‌تر در مرزها مستقر کند.

در این جلسه مقرر شد اتباع کشورهای شمال غرب ایران همچون آذربایجان از مرز تمرچین به کشور عراق وارد شوند. تصمیم گیری در خصوص انتخاب مرز مناسب در ایران برای ورود اتباع هر یک از کشورها به عراق موضوعی بود که قرار شد در جلسات آتی در مورد آن تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

همچنین به دلیل عدم ارتباطات سیاسی کافی میان دولت عراق و طالبان، لازم است تمهیدات مناسبی برای اخذ روادید برای اتباع افغانستانی در نظر گرفته شود. به همین خاطر طرف ایرانی از طرف عراقی خواست اتباع افغانستانی مقیم ایران از امتیاز ویژه ای برای ورود به عراق بهره مند باشند.

نماینده هلال احمر ایران در این جلسه با انتقاد از اینکه سال گذشته کامیون‌های حامل دارو و آمبولانس‌ها حتی تا پنج روز در مرزها معطل مانده بودند؛ از طرف عراقی خواست هماهنگی لازم برای عبور سریع تجهیزات در مرزها صورت گیرد.

سفیر عراق در ایران هم در این جلسه با بیان اینکه همه تلاش ما خدمت به زوار اباعبدالله الحسین است از طرف ایرانی خواست عراقی‌های مقیم ایران خصوصاً در بازه زمانی اربعین تردد راحت تری در مرزها داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه