English

دبیر ستاد انتخابات کشور خبر داد:

شفافیت‌ مالی داوطلبان زیر ذره‌بین سامانه مالی انتخابات

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: برای نخستین‌بار سامانه مالی انتخابات در راستای اجرای عدالت و سلامت انتخابات راه‌اندازی شده که شفافیت‌ مالی داوطلبان را مورد رصد قرار می‌دهد.

شفافیت‌ مالی داوطلبان زیر ذره‌بین سامانه مالی انتخابات
به گزارش خبرگزاری موج

، محسن اسلامی، دبیر ستاد انتخابات کشور در همایش رأی‌ اولی‌های شهرستان شهریار اظهار کرد: مدل انقلاب اسلامی مدل پیوندیافته بین دین و سیاست است؛ نماد اصلی جمهوریت، انتخابات است و انتخابات با حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی معنا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری چهل انتخابات از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ادامه داد: جذابیت این دوره از انتخابات، با توجه به حضور معنادار جوانان قابل‌ملاحظه و حائز اهمیت است و منجر به شور و نشاط انتخاباتی نسل جوان برای مشارکت می‌شود. 

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: با توجه به آمار احصاشده ستاد انتخابات حضور داوطلبین جوان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته و رای اولی‌ها برای اولین‌بار به‌عنوان جوانان این سرزمین در انتخاب شدن داوطلبان جوان و البته شایسته نقش موثری ایفا می‌کنند. 

اسلامی با اشاره به ماده 11 قانون انتخابات مجلس و تفاوت اساسی قانون انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی با دوره‌های قبل  ادامه داد: براساس قانون جدید انتخابات مردم به غیر از شناسنامه می‌توانند با مدارک هویتی دیگری چون کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت جهت حضور در انتخابات اقدام کنند.

وی بیان کرد: براساس ماده 74 قانون انتخابات، قانون‌گذار تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی ذیل ماده ۵ خدمات کشوری را مکلف کرده تمام امکانات خود را در اختیار نامزدها قرار دهند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه مالی انتخابات تصریح کرد: براساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال برای نخستین بار سامانه مالی انتخابات، در راستای اجرای عدالت و سلامت انتخابات راه‌اندازی شده که شفافیت‌ مالی داوطلبان را مورد رصد قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه