English

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

یکی از مولفه‌های افزایش مشارکت در انتخابات حضور همه احزاب و جریان های سیاسی است

مجتبی یوسفی گفت: یکی از مولفه‌های اثرگذار در افزایش مشارکت مردم در انتخابات حضور همه احزاب و جریان های سیاسی در صحنه انتخابات است. با توجه نتایج تایید صلاحیت‌هایی که اکنون اعلام شده است ما از همه احزاب و گروه ها نامزد داریم.

یکی از مولفه‌های افزایش مشارکت در انتخابات حضور همه احزاب  و جریان های سیاسی است

مجتبی یوسفی عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به انتخابات اسفند ماه، اظهار داشت: انتخابات امسال یکی از پر مشارکت آفرین انتخابات‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ این ارزیابی بر مبنای مقایسه عملکرد خودم با دوره قبل است؛ من در دوره قبل وقتی به عنوان کاندیدا بین مردم می‌رفتم، مردم خیلی فضای پذیرش ما را نداشتند اما امروز مردم طلب دارند تا ما را ببینند؛ این نشان می‌دهد که مردم مطالبه، انتقاد و حرف و نظر دارند، اما در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی افزود یکی از مولفه‌های اثرگذار در افزایش مشارکت مردم در انتخابات حضور همه احزاب  و جریان های سیاسی در صحنه انتخابات است. با توجه نتایج تایید صلاحیت‌هایی که اکنون اعلام شده است ما از همه احزاب و گروه ها نامزد داریم. برای هر کرسی مجلس ۳۸ نفر تایید صلاحیت شده‌اند که می توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند. نکته بعدی این است که همه نخبگان و فعالان سیاسی و دانشگاهی جامعه باید بین مردم آمده و به آنها امید دهند و مردم را تشویق کنند تا در انتخابات مشارکت داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

مردم ایران همیشه در تمام عرصه‌های مشارکتی کشور پای کار بودند

 

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر قرار باشد عده‌ای همان حرف معاندین و رسانه های آنان  را تکرار کنند که اگر شما رای بدهید و یا رای ندهید اتفاقی نمی‌افتد، در زمین آنها بازی کرده‌اند. باید مسائل بین المللی برای مردم تبیین شود. باید به مردم گفته شود که ما در جامعه بین المللی چه جایگاهی داریم. باید برای مردم تبین شود که ما روی پای خود هستیم و اگر جایگاه امروز را نداشتیم، یک روز هم ما را تحمل نمی کردند. نظام جمهوری اسلامی ۴۴ سال است که روی پای خود ایستاده است اما اینها را به مردم نمی گویند و فقط سیاه نمایی می کنند.

یوسفی در ادامه تاکید کرد: ایجاد امید در بین مردم و حضور نخبگان برای تبیین مسائل برای مردم بسیار مهم است. ایجاد شور انتخاباتی بسیار مهم است. امیدوارم از بهمن ماه با جدیت بیشتری شورآفرینی در جامعه دنبال شود. باید بستری را فراهم کرد تا مردم دور هم جمع شده و پیرامون انتخابات با هم بحث و گفت وگو کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نظرسنجی‌ها نیز روز به روز شاهد پیشرفت آمار برای مشارکت مردم در انتخابات هستیم. عده ای هنوز تصمیم نگرفتند که به چه کسی رای دهند. این خیلی متفاوت است از اینکه بگوییم مردم نمی خواهند رای دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه