English

رئیس جمهور:

رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است

رئیس جمهور در اجلاس سراسری نماز ابراز داشت: رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است و زندگی سالم یک انسان باید با محوریت نماز شکل بگیرد.

رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است
به گزارش خبرگزاری موج

، ابراهیم رئیسی  در اجلاسیه سراسری نماز که در شهر زنجان برگزاری شد، گفت که شکل گیری حیات طیبه و ساخت جامعه سالم بدون نماز امکان پذیر نیست و نماز در حیات طیبه انسان ها بسیار تاثیر می گذارد.

وی اضافه کرد: رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است و زندگی سالم یک انسان باید با محوریت نماز شکل بگیرد.

رئیسی افزود: نخستین توصیه و تاکید به انسان ها نماز و حی علی الصلاه است.

رییس جمهور اضافه کرد: اگر نماز اقامه شود امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی ها شکل می گیرد، همچنین مبارزه با نفس و شیطان درون و شیاطین بیرون صورت خواهد گرفت.

وی افزود: مستحکم‌ترین پشتوانه برای یک انسان سالک که می‌خواهد در حوزه مبارزه با نفس و شیاطین، اشرار و طواغیت موفق شود نماز است.

رییس جمهور اضافه کرد: امیدآفرین‌ترین فریضه الهی نماز است که امیر مومنان به آن توصیه فرموده اند.

رییس جمهور در ادامه با تشکر صمیمانه از استاد بزرگوار و مفسر عالی قدر جناب آقای قرائتی،‌گفت: ایشان در این سال ها و حدود سه یا چهار دهه گذشته تاکنون پرچم نماز و پرداختن به نماز را برافراشت که موجب افتخار است.

وی گفت: حقیقتا در این حوزه بسیاری از فضلای حوزه علمیه، دانشگاهیان، امامان جمعه و جماعات همت و همکاری کردند که بسیار هم در خانه،مدرسه، دانشگاه و سازمان ها و دستگاه ها موثر بوده است.

رییس جمهور افزود: خوشبختانه این تلاش ها در بین عموم مردم موثر بوده است و پرداختن به نماز و توجه دادن به این فریضه الهی باید بعد از این هم بسیار کار شود.

رئیسی تاکید کرد که به هیچ عنوان نباید توجه به نماز جایش را به مساله دیگری بدهد؛ نماز محوریت دارد بر همه چیز... حتی در کارزار عاشورا می‌بینیم که حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به ما درس نماز دادند.
وی یادآور شد که امام راحل و شهدای عالی قدر ما در وصایای خود همه ما را به نماز سفارش کردند، آیات قران و توصیه اهل بیت (ع) همگی دلالت بر لزوم توجه به نماز دارد.
رییس جمهور اظهار کرد که زنجانی‌ها مردمانی متدین هستند و در تاریخ این استان توجه به فرهنگ و فقه و حکمت را در پرتو عنایت و اهتمام به نماز می‌بینیم.
وی بیان کرد که ارزیابی های ستاد اقامه نماز قابل قدردانی است و رصد دستگاه ها و سازمان ها و متنبه و تشویق شدن در این خصوص بسیار اهمیت دارد.
رئیسی تاکید کرد که باید توجه به نماز در نسل جوان بیشتر شود و ما مسوولیت داریم نسبت به نسل نو در توجه دادن آنان به سوی نماز و آثار و برکات و معنویات این فریضه الهی؛ این وظیفه همه ما و رسانه ها و مراکز علمی و فرهنگی است.
وی گفت که اجلاس های نماز حالت نمادین برای ما دارند که به ما وظیفه اقامه و ترویج نماز را گوشزد می کند.
رییس جمهور اظهار کرد که در تصاویر و جلوه هایی که از فلسطین می بینیم نماز خواندن افرادی است که مصیبت دیده بودند و روی خرابه ها نماز می خواندند، مهم ترین عنصر مقاومت فلسطینیان همان توجه به نماز و برپایی آن است.
وی ادامه داد که نیرو بخش‌ترین عنصر برای انسان سالک، نماز است؛ چه چیز بچه های فلسطین را مقاوم نگه داشته است جز توجه به قرآن و نماز. بزرگترین امید فلسطنیان نماز و قرآن است که آنها را مقابل دشمن سرپا و مقاوم نگه داشته است.
رییس جمهور بیان کرد که همین امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر محاسبه کنیم، پیروز فلسطین و بازنده واقعی رژیم جعلی صهیونیستی است، این برکت ایمان و قرآن و نماز است، در دفاع مقدس هم همین گونه بود و رزمندگان با قدرت نماز و قرآن به مبارزه با دشمن بعثی می‌رفتند.
وی افزود که مهم‌ترین مولفه قدرت برای انسان سالک و جامعه قدرتمند توجه به نماز و اقامه آن و پیاده سازی دستورهای الهی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه