English

معاونت سیاسی وزارت خارجه:

جمهوری اسلامی با تروریسم مبارزه می‌کند

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ابراز داشت: ممکن است مطرح شود که ایران از تروریسم حمایت می‌کند در حالی که واقعیت این است که ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم و ما باید ذهن مخاطب را از این نقطه نادرست به نقطه درست برسانیم

جمهوری اسلامی با تروریسم مبارزه می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

، علی باقری با بیان این که  ما در هیچ جا برای توسعه ، گسترش و تحکیم روابط خارجی‌مان ، ازمبانی، ارزش‌ها و اصول‌مان عدول نکردیم و یا آنها را تعلیق نکرده‌ایم، گفت: پایبندی به ارزش‌ها به سیاست خارجی ما استحکام می‌دهد.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به کارکرد رسانه و همچنین کارکرد دیپلماسی عمومی اظهار کرد: ما با ذهن مخاطب سر و کار داریم، ما باید در دیپلماسی عمومی، ذهن مخاطب را از نقطه A  که از نظر ما یک نقطه نادرست است به نقطه B که درست است، برسانیم.

باقری افزود: مثلاً ممکن است مطرح شود که ایران از تروریسم حمایت می‌کند در حالی که واقعیت این است که ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم و ما  باید مخاطب را از این نقطه نادرست به نقطه درست برسانیم و  این موضوع با یک اعلام موضع، صدور بیانیه و انجام مصاحبه انجام نمی‌شود .

 معاون سیاسی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما باید ببینیم در ذهن مخاطب چه می‌گذرد و  بر اساس چه مولفه‌هایی این ذهنیت‌ها شکل گرفته است، ما  باید داشته‌های خودمان را روی میز بیاوریم و بر اساس آن چه که اشاره شد ، تدبیر کنیم.

وی تاکید کرد : فرایند دیپلماسی عمومی بسیار پیچیده است و باید هنر به خرج دهیم  و به نحوی رفتار کنیم که  طرف مقابل به نقطه اقناع برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه