English

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

ایران محدودیتی در توسعه روابط با همسایگان ندارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اعلام آمادگی ایران برای گسترش همه جانبه روابط و تامین نیازهای عراق به ویژه در حوزه فناوری‌های پیشرفته گفت: در گسترش روابط با همسایگان محدودیتی قایل نیستیم.

ایران محدودیتی در توسعه روابط با همسایگان ندارد
به گزارش خبرگزاری موج

، محسن المندلاوی نایب رئیس اول مجلس نمایندگان عراق عصر دوشنبه با علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در باره مسائل دو جانبه، آخرین تحولات منطقه و اوضاع غزه با او گفتگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با اشاره به عمق روابط دو کشور بر ضرورت گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی تهران - بغداد و رفع موانع موجود تاکید کرد.

احمدیان، با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط و تأمین نیازهای عراق به ویژه در حوزه فناوری‌های پیشرفته گفت: در گسترش روابط با همسایگان محدودیتی قائل نیستیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تجلیل از مواضع صریح و ثابت عراق در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و مقابله با جنایات این رژیم به ویژه قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیستی و همچنین مصوبه مجلس عراق در اخراج نظامیان آمریکایی ابراز امیدواری کرد که خواست ملت عراق در کوتاه کردن دست بیگانگان از منابع مالی و اقتصادی عراق هر چه زودتر محقق شود.

احمدیان با تشکر از تلاش‌های دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در مبارزه با تروریسم تصریح کرد: تبدیل توافق امنیتی میان ایران و عراق به قانون در پارلمان با توجه به ممنوعیت حمله به خاک کشورهای همسایه در قانون اساسی عراق، می‌تواند گام بسیار مهم و مؤثری در برقراری ثبات و امنیت پایدار در مرزهای دو کشور باشد.

وی با تاکید بر تأثیر همکاری مجالس قانون گذاری ایران و عراق و سایر کشورهای اسلامی بر گسترش اقدامات و کمپین‌های پارلمانی علیه رژیم صهیونیستی افزود: قطع ارتباط با این رژیم و تحریم همه جانبه و مجازات جنایتکاران جنگی صهیونیستی باید از سوی مجالس کشورهای اسلامی پیگیری شود.

 

اخراج آمریکایی‌ها را تا اجرای کامل این قانون را پیگیری خواهیم کرد

در این دیدار محسن علی اکبر نامدار المندلاوی، نایب رئیس اول مجلس نمایندگان عراق با اشاره به روابط گرم و دیرینه دو کشور تصریح کرد: مجلس و دولت عراق ضمن آمادگی کامل برای گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهند کرد موانع تجاری، مالی و اقتصادی میان دو کشور برطرف شود.

المندلاوی گفت: ظرفیت‌های عراق و پارلمان این کشور با توجه به ریاست دوره‌ای مجلس عراق بر اتحادیه مجالس کشورهای عربی فرصت مغتنمی برای حمایت از آرمان ملت فلسطین است.

نایب رئیس اول مجلس نمایندگان عراق، قانون اخراج آمریکایی‌ها را خواسته بر حق ملت عراق ذکر کرد و افزود: با قدرت اجرای کامل این قانون را پیگیری خواهیم کرد.

المندلاوی، با اشاره به پیروزی کشور سوریه بر تروریست‌های داعشی و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب، هم‌گرایی و همکاری کشورهای منطقه در مقابله با تروریسم به ویژه رژیم تروریستی و تروریست پرور صهیونیستی را خواستار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه