English

وزیر امور خارجه:

نقش‌آفرینی عراق در تحولات اخیر غزه بارز و موثر بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرینی عراق در تحولات اخیر غزه را بارز و موثر دانست و خواستار همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر دو کشور در کمک به صلح و ثبات منطقه شد.

نقش‌آفرینی عراق در تحولات اخیر غزه بارز و موثر بود
به گزارش خبرگزاری موج

، حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار هیات پارلمانی جمهوری عراق به ریاست محسن المندلاوی، نائب‌رئیس مجلس این کشور و هیات همراه با وی، ضمن خوشامدگویی به نائب‌رئیس پارلمان عراق و هیات همراه، مناسبات فی‌مابین را نمونه‌ای بی‌نظیر در منطقه ارزیابی کرد و با ابراز خرسندی و تقدیر از مواضع اصولی مردم، دولت و پارلمان عراق در محکومیت قاطعانه اقدامات جنایت‌بار رژیم صهیونیستی در غزه، نقش‌آفرینی عراق در تحولات اخیر غزه را بارز و موثر دانست و خواستار همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر دو کشور در کمک به صلح و ثبات منطقه شد.

مندلاوی، نائب‌رئیس پارلمان عراق نیز در این دیدار از وجود روابط دیرینه و برادرانه‌ میان دو کشور ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها ابراز خرسندی کرد و بر ضرورت گسترش و تداوم مناسبات میان دو دولت و ملت در همه زمینه‌ها خصوصا روابط پارلمانی تاکید کرد.

وی در ادامه با تشریح مواضع قاطعانه عراق در قبال غزه و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی از سوی دولت و پارلمان عراق، اظهار کرد: دولت و پارلمان عراق به شکل جدی انزجار خود را از تجاوزات و حملات وحشیانه علیه مردم غزه اعلام داشته و با تعقیب تحولات جدید غزه و از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، به‌عنوان سرپرست پارلمان عراق از روسای پارلمان‌های کشورهای عضو اتحادیه پارلمان‌های عربی خواستار جلسه فوق‌العاده در این خصوص شده است.

مندلاوی با اشاره به مناسبات رو به گسترش دو کشور و انعقاد اسناد متعدد همکاری، بر ضرورت اجرای آن‌ها تاکید و از شرکت‌های ایرانی دعوت کرد در پروژه‌های مهندسی و عمرانی عراق مشارکت  کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، با پیگیری مقامات ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات کنسولی و دانشجویی به هزاران دانشجوی عراقی در ایران افزایش یابد و بعضی از بروکراسی‌ها در ادامه تحصیل دانشجویان عراقی مرتفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه