English

وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی جوزف بورل:

باید در اسرع وقت حملات رژیم صهیونیستی به غزه متوقف شود

وزیر امور خارجه ایران گفت: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف شود و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم گردد.

باید در اسرع وقت حملات رژیم صهیونیستی به غزه متوقف شود
به گزارش خبرگزاری موج

، در گفت و گوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طرفین در خصوص آخرین تحولات غزه و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی ، اظهار داشت: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف شود و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم گردد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین خود تاکید کرد: ریشه وضعیت فعلی، ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری، امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.

امیرعبداللهیان سیاست‌های حمایتی آمریکا را مشوق رژیم صهیونیستی برای تداوم تجاوز نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و نیز عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از این گفت و گو، ضمن اشاره به آخرین وضعیت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خاطر نشان کرد: این همکاری‌ها در چارچوب فنی و حقوقی تداوم خواهد یافت.

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز اظهار داشت: لازم است تنش‌ها در نوار غزه و کرانه باختری هر چه زودتر متوقف شود.

بورل تاکید کرد: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند اسرائیل را به احترام به حقوق بین‌الملل متعهد سازد.

وی ضمن تصریح بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به کاهش تنش‌ها در منطقه، افزود: ما هم معتقدیم راه حل موضوع فلسطین، تمرکز بر مسیر دیپلماتیک است و هرگونه تداوم حملات نظامی منجر به تشدید بحران خواهد شد.

جوزف بورل همچنین ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های سازنده ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تداوم یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه