English

رئیس جمهور کوبا پس از ۲۲ سال فردا به ایران می‌آید

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا به دعوت رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر روز یکشنبه و پس از ۲۲ سال از آخرین سفر فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید این کشور در صدر هیئت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران خواهد شد.

رئیس جمهور کوبا پس از ۲۲ سال فردا به ایران می‌آید
به گزارش خبرگزاری موج

، مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کوبا صبح روز دوشنبه توسط  سید ابراهیم رئیسی و در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار خواهد شد.

پس از مراسم استقبال رسمی و معارفه هیئت‌های همراه، ملاقات خصوصی روسای دو کشور، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و مراسم امضای اسناد و تفاهمنامه‌های همکاری برگزار می‌شود و سپس دو رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی مشترک نتایج و دستاوردهای رایزنی‌های فیمابین را تشریح خواهند کرد.

میگل دیاز کانل در جریان این سفر علاوه بر دیدار رسمی با سید ابراهیم رئیسی دیدارهایی نیز با برخی مقامات عالی‌رتبه کشورمان خواهد داشت و از نمایشگاه توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران و نیز انستیتو پاستور که در عرصه‌های پزشکی و دارویی با کوبا همکاری دارد، بازدید خواهد کرد.

پس از سفر فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید کوبا در خردادماه سال ۱۳۸۰، این نخستین سفر رئیس جمهور این کشور به ایران است.

گفتنی است که خرداد ماه امسال سید ابراهیم رئیسی در قالب سفر منطقه‌ای به آمریکای لاتین پس از ۱۲ سال به دعوت رسمی همتای کوبایی خود به هاوانا سفر کرده بود که در جریان این سفر ۶ سند و تفاهمنامه همکاری در بخش‌های قضایی، همکاری‌های جامع سیاسی، مناسبات گمرکی و مشارکت در حوزه فناوری اطلاعات به امضای مقامات عالی‌رتبه دو کشور رسیده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه