English

وزیر کشور:

تقسیم استان تهران در مرحله کارشناسی قرار دارد

وزیر کشور درباره تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران با بیان اینکه این موضوع مورد تاکید رئیس‌جمهور است، گفت: این طرح اکنون در مرحله کارشناسی است.

تقسیم استان تهران در مرحله کارشناسی قرار دارد
به گزارش خبرگزاری موج

، احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه دیدار با استانداران در جمع خبرنگاران درباره تقسیمات جغرافیایی استان تهران نیز افزود: این موضوع از قبل مطرح بوده و مورد تاکید رئیس‌جمهور است.

وی بیان کرد: این طرح‌ها در وزارت کشور برررسی شده و بعضی از موارد به کمیسیون مربوط به دولت ارسال شده و باید مراحل بررسی خود را در دولت طی کند و در صورت نهایی شدن، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی هم برسد. این موارد اکنون در مرحله بررسی کارشناسی است البته بعضی بررسی ها تمام شده و در کمیسیون‌های مربوط دولت است.

وزیر کشور درباره موضوعات بررسی شده در نشست استانداران نیز توضیح داد: امروز نشست ماهانه استانداران برگزار شد و موضوعات مختلفی از جمله انتخابات مورد بحث و هماهنگی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه آمادگی خوبی در همه مسئولان برای برگزاری انتخابات وجود دارد، اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم مورد تاکید در این نشست، ضرورت رعایت چهار مولفه امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت در انتخابات بود که همه استانداران آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات پرشور را اعلام کردند.

وزیر کشور بیان کرد: موضوع مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی که در دستور کار وزارت کشور ، سازمان امور اجتماعی و سازمان‌های مربوطه قرار دارد، نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: این مساله یک سطح استانی هم دارد که شورای اجتماعی استانی شکل گرفته و در سطح استان‌ها پیگیری جدی می‌شود. همچنین در این نشست حاشیه نشینی، طلاق و برخی دیگر از آسیب‌های اجتماعی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

وی یادآور شد: اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست حاضر بود و فضای پرنشاط اجتماعی، توسعه فضاهای فرهنگی، رعایت زبان فارسی در همه تبلیغات مورد تاکید قرار گرفت و در نشست نوبت عصر امروز هم، موضوع اتباع مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد و وظیفه استانداران و برنامه‌ها مرور می‌شود.

وزیر کشور همچنین درباره برگزاری رویداد طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در مناطق روستایی)، بیان داشت: طرحی که از ابتدای دولت در وزارت کشور شکل گرفت، ایجاد قرارگاهی برای توانمندسازی روستاها بود. در برنامه ششم تکالیف مهمی در این حوزه وجود داشت از جمله اینکه همه روستاها برنامه توسعه و پیشرفت داشته باشند و در این رابطه صدهزار تسهیل‌گر پیش‌بینی و ۴۷ وظیفه برای دهیاری‌ها در نظر گرفته شده بود که بعضی از این تکالیف دچار فراموشی شده است.

وحیدی با بیان اینکه در این نشست قرار شد که در قالب قرارگاهی، نیازمندی‌های توسعه روستاها بررسی شود و حرکت خوبی در این حوزه شروع شده است، افزود: الگوهای مناسبی برای تعمیم برنامه‌های پیشرفت روستاها مدنظر قرار گرفته است و ما در وزارت کشور می‌توانیم در موضوعاتی مثل آبخیزداری کمک کنیم.

به گفته وی این مسائل در قالب رویدادهای مختلف دنبال شده است و تجربیات موفقی در این زمینه کسب کرده‌ایم و اکنون جلسات با دهیاران به شکل خوبی در حال برگزاری است و پیشرفت برنامه‌های این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: آبخیزداری مساله مهمی است و ۹۰ میلیون هکتار باید تحت پوشش آبخیزداری قرار بگیرد که مطالعات ۲۰ میلیون هکتار انجام شده است و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که به وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه کمک کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه