English

رئیس جمهور:

اهمیت لبنان و فلسطین به عنوان نمادهای مقاومت در منطقه

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در ریاض دیدار و درباره پیشرفت امور، مقاومت و ایستادگی لبنان به عنوان نیاز منطقه، رد سازش و عقب نشینی در برابر دشمن صهیونیستی و تمجید از خرد و عقلانیت حزب الله در بازدارندگی، گفتگو کردند.

اهمیت لبنان و فلسطین به عنوان نمادهای مقاومت در منطقه

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر دولت لبنان هر دو در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض شرکت کردند و در مورد پیشرفت امور، مقاومت و ایستادگی لبنان در منطقه گفتگو کردند.

رئیسی با رد سازش و عقب نشینی در برابر دشمن صهیونیستی، گفت: برخی به دنبال القای این هستند که گروه های مقاومت تحت فرماندهی جمهوری اسلامی ایران هستند، در حالی که وی بارها این ادعا را تکذیب و اعلام کرده است که گروه های مقاومت در تشخیص مستقل هستند. ، تصمیم و اقدام وی خاطرنشان کرد: اساس مقاومت، بازدارندگی و جلوگیری از تهاجم دشمنان است.

وی همچنین تاکید کرد: اقدامات مقاومت اسلامی حزب الله لبنان مبتنی بر خرد و عقلانیت است، اما رژیم صهیونیستی منطقی ندارد و زبانی جز زور نمی فهمد.

میقاتی با ابراز همدردی با مردم غزه، آن را ناکافی دانست و از تلاش های دیپلماتیک رئیس جمهور ایران برای اتحاد جهان اسلام در موضوع فلسطین و انجام اقدامات عملی برای کمک به مردم مظلوم غزه تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین با قدردانی از رفتار مبتنی بر خرد و عقلانیت حزب‌الله در مقابل رفتار تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی، گفت: حزب‌الله لبنان نشان داده است که مقاومت تنها برای جنگ نیست، بلکه تلاش برای ایجاد و برقراری صلح و آرامش برای ملت‌های منطقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه