English

وزیر کشور:

سازه‌های پرخطر و مکان‌های مخاطره آمیز در سطح شهر شناسایی و جمع آوری شود

وزیر کشور گفت: سازه های پرخطر و مکان‌های مخاطره آمیز که با گسترش جمعیت در بافت شهر قرار گرفته اند باید شناسایی و به مکان هایی جدا از شهر منتقل شوند.

سازه‌های پرخطر و مکان‌های مخاطره آمیز در سطح شهر شناسایی و جمع آوری شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، احمد وحیدی وزیر کشور چهارشنبه در کارگاه آموزشی مدیریت بحران که با حضور مدیران کل بحران استان ها در محل وزارت کشور برگزار شده بود، مدیریت بحران را یکی از سازمان‌های بسیار مهم کشور خواند و گفت: این سازمان در چهار مرحله پیش بینی، پیشگیری، اقدام و بازسازی بعد از مرحله اقدام باید بسیار فعال باشد.

وی افزود: اهمیت سازمان مدیریت بحران در تصمیم گیری و اقدام در شرایط سخت و در زمان کوتاهی است که برخی موارد شاید غیرمترقبه باشد و برخی موارد هم شاید نباشد.

وزیر کشور خطاب به مسئولان و کارکنان این حوزه اظهار کرد: شما باید خود را با شرایط این سازمان بشناسید مانند آتش نشانان که خود را برای شرایط خطر آماده می کنند.

 

کارکنان مدیریت بحران نسبت به دانش روز توجیه باشند

وحیدی موضوع دوم را دانش در مدیریت بحران بیان کرد و گفت: مدیریت بحران باید نسبت به دانش روز توجیه باشد و بتواند درباره نحوه مهار ، کنترل و مدیریت بحران‌ها در هر چهار مرحله ذکر شده در دو بخش سخت و نرم افزاری پیشتاز باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه مدیریت بحران باید اطلس مخاطرات داشته باشد ، تصریح کرد: باید براساس این اطلس برنامه ریزی و مانور لازم را انجام دهید و بسیج ظرفیت استانی  داشته باشید.

وی افزود: بسیج ظرفیت استانی در زمان وقوع، یعنی مدیریت بحران اجازه می یابد که از امکانات خصوصی استفاده و بعدا هزینه کرد آن را بپردازد.

وحیدی ادامه داد: زمان برای تصمیم گیری در زمان مدیریت بحران کم است لذا باید همه ظرفیت ها بسیج شوند. 

وزیر کشور با تاکید بر شناسایی مناطق مخاطره آمیر گفت: این اماکن که در بافت شهر و جمعیت قرار دارند باید شناسایی و سپس از سطح شهر به مکان دیگر انتقال داده شوند.

براساس این گزارش در این نشست مدیران کل بحران استانهای سراسر کشور مسائل و مشکلات خود را در حضور وزیر کشور مطرح کردند که وزیر هم اعلام کرد کمبودهای اشاره شده جمع بندی می شود که بنده  با اختصاص منابع استانی به خود مدیریت بحران و ضعف سیستم ارتباطات کاملا موافقم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه