English

سخنگوی دولت:

دولت از راهکارهای اقتصادی حوزه های علمیه استقبال می کند

سخنگوی دولت گفت: دولت هم از جامعه علمی و هم حوزوی استقبال می کند و رییس جمهور به همین منظور جلساتی با بزرگان حوزه در سطح ملی و استانی و با فعالان اقتصاد اسلامی داشتند و مسایل و چالش ها و موضوعات این حوزه را مطرح کردند و منتظر راهکار هستند.

دولت از راهکارهای اقتصادی حوزه های علمیه استقبال می کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در نشست خبری که در محل سفارتخانه سابق آمریکا به مناسبت سالروز تاریخی تسخیر این لانه جاسوسی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز به ویژه شهید فهمیده و روز نوجوان، گفت: نسل نوجوان موتورهای پیشرفت و تحول کشور هستند و امیدوارم امکان بهره برداری هر چه بیشتر از ظرفیت این آینده سازان کشور حتی در عرصه دیپلماسی عمومی و بین المللی فراهم شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه در سالروز تسخیر لانه جاسوسی هستیم اظهارکرد: این روز یادآور جنایات رژیمی است که هم اقدام به کشتن دانش آموزان می کرد و هم حامی نظام های دیکتاتور و مخالفان حقوق بشر بود. قبلا حمایت در لباس دیکتاتوری بود که نمونه آن نظام شاهنشاهی ایران بود و امروز در قامت حمایت از تروریسم و نسل کشی و جنایت جنگی همان نگاه بروز و ظهور دارند.

وی ادامه داد: ملت های جهان نشان می دهند که صف خود را از دولت های حامیان تروریست جدا کرده اند و صدای دولت‌ها صدای ملت نیست.

 

دولت از راهکارهای اقتصادی حوزه های علمیه استقبال می کند

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرگزاری موج که دولت چه اقدامی برای استفاده از حوزه های علمیه در بحث اقتصاد انجام داده است، گفت: از روز نخست این امر جزو مطالبات رییس جمهور بود که حوزه های علمیه و جامعه دانشگاهی به دولت در تولید مطالبات و تولید نظری لازم برای تحقق و پیشرفت مبتنی بر فرهنگ دینی کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: دولت هم از جامعه علمی و هم حوزوی استقبال می کند و رییس جمهور به همین منظور جلساتی با بزرگان حوزه در سطح ملی و استانی و با فعالان اقتصاد اسلامی داشتند و مسایل و چالش ها و موضوعات این حوزه را مطرح کردند و منتظر راهکار هستند.

 

فرصت برابر برای همه نامزدهای انتخابات فراهم می شود

بهادری جهرمی درباره اقدامات دولت در انتخابات پیش رو گفت: حمایت از میزان بالای  مشارکت مردم از سیاست های اصلی نظام جمهوری اسلامی است و همه تلاش خود را برای زمینه ایجاد زمینه مشارکت حداکثری انجام داده است.

وی افزود: تصویب ماده ۷۴ آیین نامه قانون انتخابات یکی از این موارد است که مطابق آن فرصت برابری برای تبلیغ همه کاندیداها صرف نظر از میزان تمکن مالی آنها فراهم می شود که به دنبال آن سالن های ورزشی و مکان های مسقف،  رسانه های صوتی و تصویری به صورت برابر و عادلانه و محلی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: از نظر دولت مهمترین مشوق برای حمایت، اصلاح نگاه‌ها به سمت مردم و این است که کلید حل مشکل را جز مردم نمی توانند رقم بزنند.

 

آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی پس از نهایی شدن سیاست ها اصلاح می شود

بهادری جهرمی درباره اصلاح آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی گفت: بلافاصله بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، وزرای علوم و بهداشت پیشنهاد مشترکی برای اصلاح آیین نامه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردند و شورای عالی موضوع را به شورای معین این شورا واگذار کرد و در جهت حمایت از نقش آفرینی اعضای هیات علمی در حل مسائل روز جامعه، تولید ثروت و مسائل فناوری در دستور بررسی است.

وی افزود: پس از نهایی شدن این سیاست‌ها، اصلاح آیین نامه ارتقای علمی نهایی می شود.

 

نرخ بیکاری در تابستان به زیر ۸ درصد رسید

بهادری جهرمی با اشاره به سیاست‌های دولت در کاهش بیکاری و اشتغالزایی گفت: نرخ بیکاری در تابستان به زیر ۸ درصد رسید و سطح خدمات از قبل کرونا هم بیشتر شد.

دبیر هیات دولت با بیان اینکه در حوزه کشاورزی شاهد خشکسالی در چند سال اخیر  و شاهد کاهش اشتغالزایی بوده ایم، اظهار کرد: در عین حال، ۲۰ درصد افزایش تولیدمحصولات اساسی کشاورزی را داشتیم و تولید گندم در دو سال اخیر به بیش از دو برابر رسید.

 

اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای طرح مسکن ملی

سخنگوی دولت در واکنش به خبر همکاری نکردن بانک ها در طرح ملی مسکن، گفت: از آغاز امسال رئیس جمهور جلسه ای در شورای عالی مسکن با مدیران بانک‌ها داشت که همکاری موثرتر نظام بانکی در ساخت و ساز مسکن از مصوبات این نشست بود.

دبیر هیات دولت ادامه داد: بعد از آن جهشی در بانک‌ها برای  تامین اعتبار مسکن ایجاد شد طوری که از ۶۸۵ هزار متقاضی مسکن واجد شرایط، ۵۰۸ هزار فقره تسهیلات با بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است. علاوه بر این، ۱۸ هزار میلیارد تومان ودیعه بانکی برای مستاجران پرداخت شد.

وی اضافه کرد: پیش از این فقط بانک مسکن بود که برای ساخت مسکن تسهیلات ارائه می کرد اما پس از مصوبه، بانک های ملت و سپه بیشترین اهتمام را داشتند که البته این مسیر با اولویت دو چندان در تامین منابع حوزه مسکن باید توسط بانک‌ها اعمال شود.

 

مبلغ وام روستایی در دولت سیزدهم سه و نیم برابر شد

بهادری جهرمی در ادامه نشست با بیان افزایش سه و نیم برابری مبلغ وام روستایی در دولت سیزدهم گفت: طبق آیین نامه اجرایی آن، مردم در روستاها با نرخ ۵ درصد سود و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم همین میزان یعنی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت می کنند.

مجوز دولت برای واردات ۴ میلیون قوطی شیر خشک سخنگوی دولت درخصوص کمبود شیر خشک و افزایش قیمت آن و مغایرت این امر با جوانی جمعیت گفت: دولتمردان آمریکایی مدعی این هستند که دارو و غذا جزو کالاهای تحریمی محسوب نمی شود که این دروغ است.

وی افزود: کارخانه های تولید شیر خشک در کشور به موادی نیاز دارند که ارز برای واردات آنها اختصاص یافت اما بانک‌های کشورهای اروپایی به بهانه تحریم آمریکا مانع واردات مواد اصلی تولید شیرخشک و تخصیص ارز شده است. با اینهمه دولت سریع واردات را درنظر گرفت و مجوز واردات تا سقف ۴ میلیون قوطی شیر خشک را صادر کرد تا تولیدات برگردد. ۲۰۰ هزار قوطی تا کنون وارد شده و به میزان مورد نیاز ثبت سفارش شد و این آفت که به واسطه اقدامات بانکهای اروپایی انجام شد، پایان یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه