English

رئیس‌کل بانک مرکزی:

ایران، پاکستان و سریلانکا افزایش مناسبات بانکی و پولی را در دستورکار خود قرار دادند

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران درحاشیه اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول، ضمن دیدار و گفت‌وگو با رئسای ‌کل بانک مرکزی پاکستان و سریلانکا بر توسعه همکاری‌های پولی و بانکی دو و چندجانبه تاکید نمود.

ایران، پاکستان و سریلانکا افزایش مناسبات بانکی و پولی را در دستورکار خود قرار دادند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در دیدارهای جداگانه با جمیل احمد، رئیس‌کل بانک مرکزی پاکستان و همچنین وراسینگه، رئیس‌کل بانک مرکزی سریلانکا گفت: افزایش مناسبات پولی و بانکی و به تبع آن رشد و تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی با پاکستان و سریلانکا در دستور کار طرفین قرار دارد.

احمد، رئیس‌کل بانک مرکزی پاکستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و بانکی میان دو کشور تاکید کرد: افزایش تبادلات تجاری به همراه توسعه روابط بانکی و مالی پاکستان و ایران در اولویت ما قرار دارد.

وراسینگه رئیس‌کل بانک مرکزی سریلانکا نیز با اشاره به افزایش مناسبات تجاری ایران و سریلانکا در سال‌های اخیر گفت: هیچ محدودیتی در افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با ایران نداریم.

فرزین در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول در مراکش با مدیران ارشد صندوق بین‌المللی پول و همچنین با جمعی از روسای‌کل بانک مرکزی کشورهای منطقه و گروه بریکس راجع به افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ میلادی به طور همزمان و از نهم تا پانزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۳ مهر ۱۴۰۲) در مراکش برگزار می‌شود. این نخستین بار در ۵۰ سال اخیر است که این اجلاس‌ها در قاره آفریقا برگزار می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه