English

وزیر کشور:

اربعین حسینی موجب اتحاد استراتژیک دو ملت ایران و عراق شد

وزیر کشور ابراز داشت: اربعین آنچنان پر قدرت دو ملت ایران و عراق را به هم وصل کرد که آن قدرتی که بیگانگان از آن ترس داشتند، بین ایران و عراق شکل گرفت و امروز دو ملت با یکدیگر اتحاد استراتژیک پیدا کرده‌اند.

اربعین حسینی موجب اتحاد استراتژیک دو ملت ایران و عراق شد

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی در نشست اربعین مظهر همگرایی، منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: یکی از دلایلی که جنگ بین ایران و عراق به پا شد این بود که این دو کشور نباید بهم بپیوندند. قرار گرفتن ایران و عراق در کنار هم به عنوان متحد استراتژیک سبب می‌شد سایر کشورهای منطقه نیز به آنان بپیوندند.

وزیر کشور ادامه داد: به همین دلیل صدام به عنوان کارگزار بیگانگان با به راه انداختن جنگ، ملت ایران و عراق را از هم دور کرد. این جنگ ۸ ساله توانست برای چندین سال بین دو ملت ایران و عراق افتراق به وجود آورد و هر دو ملت نسبت به هم همواره با نگاه کینه‌توزانه نگاه می‌کردند و نتیجه‌اش هم همان چیزی شد که دشمنان می‌خواستند اما ظرفیت‌های گسترده ایران و عراق از لحاظ ژئوپلتیک، تاریخی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی، بعد از قضایای داعش و فداکاری‌های بزرگ رزمندگان عراقی که با حضور برادر شهید سلیمانی عزیز رقم خورد و به واسطه اربعین، دو ملت ایران و عراق را در آغوش یکدیگر قرار داد.

وی ادامه داد: اربعین آنچنان پر قدرت این دو ملت را به هم وصل کرد که قدرتی که بیگانگان از آن می‌ترسیدند بین ایران و عراق شکل گرفته است. امروز دو ملت با یکدیگر اتحاد استراتژیک پیدا کرده‌اند. اربعین توانسته مرهمی بر همه زخم‌هایی باشد که دشمنان سعی کردند در جنگ ۸ ساله بین دو کشور درست کنند. دشمنان تبلیغات منفی فراوانی در ایران علیه عراق و در عراق علیه ایران کردند.

وحیدی با یادآوری تبلیغات منفی علیه زائران عراقی در شهرهای زیارتی ایران، گفت: سال گذشته چنین تبلیغ می‌کردند که عراقی‌ها وقتی به ایران می‌آیند مرتکب فلان و فلان می‌شوند، اما با  شعار کلیدی «حب‌الحسین یجمعنا» جلوی توطئه‌های دشمنان گرفته شد.

وزیر کشور ادامه داد: نقطه اتصال بزرگ بین دو ملت ایران و عراق که به واسطه وقفه ۸ ساله جنگ تحمیلی شکل نگرفت، امروز به وسیله اربعین شکل گرفته است. اربعین علاوه بر حرکتی ارزشی، معنوی و مذهبی بلکه جریان تعاملات استراتژیک دو ملتی است که می‌تواند به شکل‌گیری جریان قدرت بین دو ملت منجر شود و از این قدرت در جهت حمایت از منافع مسلمین و مظلومان جهان بهره‌برداری شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: عراق در بین کشورهای اسلامی در مسئله غزه بهترین موضع‌گیری را انجام داد. برخی کشورهای اسلامی در این مسئله موضع‌گیری قوی نکردند حتی برخی از آن‌ها زیرلبی یک چیزی گفتند که اصلا قابل توجه نبود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه