English

رئیس جمهور:

انقلاب اسلامی امروز جلوه نهضت حسینی است

رئیس جمهور گفت: جریان عاشورا در طول تاریخ ادامه‌دار بوده و انقلاب اسلامی یکی از جلوه‌های نهضت حسینی است که از رشادت‌های امام حسین (ع) آموخته شد.

انقلاب اسلامی امروز جلوه نهضت حسینی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام رئیسی در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان دارالتقریب درمیان در مسجد محمدرسول الله (ص) شهر اسدیه اظهار کرد: مهمترین هدف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود تا دین جدش زنده بماند لذا اگر عاشورا نبود پوسته ای از دین باقی نمی ماند پس امروز اگر قرآن و نماز می خوانیم و متدین هستیم به برکات عاشورا و خون شهدا است.

وی گفت: اربعین یادآور شهادت شهیدان، اسارت اسیران، مظلومیت مظلومان و نیز یادآور ظلم ظالمان و ستمگران، هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عاشورا دو صفحه نورانی و ظلمانی دارد عنوان کرد: صحفه نورانی شامل شجاعت، ایثار، وفا، توکل، ایمان، صبر و استقامت در راه خداست و تابلوی پیش روی انسانیت بوده که از سوی خداوند متعال ترسیم شده و با شهادت امام حسین (ع) برای همه عصرها و نسل ها به جا مانده است.

وی افزود: در این تابلوی زیبا همه مظاهر عالی انسانی دیده می شود لذا از خودگذشتگی و از فرزند گذشتن برای اتمام حجت با دشمن زیباترین این نقش ها است.

رئیسی یادآور شد: تابلوی عاشورا توکل، تسلیم و رضای خداوند بوده و زیباترین جلوه‌های زندگی یک انسان عارف سالک الی الله را در این تابلو می توان دید.

وی گفت: شهادت چند فرزند مقابل چشمان یک مادر، خواهری که بیشترین ظلم ها بر او و بستگانش شده اما آنچه بر زبان جاری می کند سراسر توکل به خدا است که نشان از وفاداری به خداوند دارد.

رئیس جمهور گفت: اربعین نه فقط برای سال ۶۲ هجری قمری بلکه برای همه زمین و زمان صفحه ظلمانی دارد که جنایت هولناک است و انسان نمی داند چرا نسبت به کودکان ظلم و ستم روا شد یا به سر بریده هم رحم نکردند.

وی با اشاره به اینکه انسان از این همه ظلم و جنایت نسبت به بهترین خلق خدا شرمسار است افزود: اربعین نمادی است که بشریت باید راه حق و باطل را بداند و انسانیت را از جنایت تشخیص دهد تا راه را از چاه بازشناسد.

رئیسی با بیان اینکه آنچه امروز ما را دور هم در این اجتماع جمع کرده، اعتقاد به خدا، قرآن و اعتقاد به رسالت و نام حسین است گفت: امام حسین (ع) مظهر وحدت و انسجام است.

وی خاطرنشان کرد: کسی نیست که دل در گرو دین داشته باشد و به آن حضرت عشق نورزد؛ شیعه و سنی هم ندارد، نقطه مشترک همه مسلمانان جهان عشق به اهل بیت عصمت و طهارت است.

رئیس جمهور گفت: امروز از سراسر جهان با گویش‌ها و مذاهب مختلف در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که جلوه اتحاد مقاومت اسلامی است به نام حسین علی (ع) گرد هم آمدند، این اجتماع ۲۰ میلیونی بزرگترین اجتماع جهان و بی نظیر است.

وی ادامه داد: این کار دست خداست چرا که دل‌ها در دست خداوند معتال است که همچنان به نام حسین می‌تپد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: این راهپیمایی نماد و جلوه اتحاد و انسجام امت اسلام با مذاهب و گویش‌های مختلف است و اربعین عصر امام زمان (عج)، تمدن و مدنیتی به نام دین و ارزش‌های الهی را نوید می‌دهد.

وی عنوان کرد: اربعین ریشه، هویت، غایت و نهایت ما در شکل گیری تمدن اسلامی است که با مدنیتی به نام دین رقم می‌خورد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اربعین تجدید پیمان با امام حسین و آرمان بزرگ مبارزه با ظلم، ستم و عدالت خواهی در عالم است گفت: اربعین داشتن شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و حق خواهی است.

وی اربعین حسینی را یک جریان فراگیر دانست و اضافه کرد: بگذارید که رسانه‌های بیگانه نام اربعین و این جلوه عظیم راهپیمایی میلیونی را سانسور کنند اما مگر می‌شود آرمان خواهی و حق را منکر شد.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: دشمنان در طول تاریخ سعی کردند که نامی از حسین نباشد مگر توانستند یاد حسین را از دل‌ها ببرند چرا که در این عالم خداوند جایگاهی به حسین بن علی داده که همه کاره در این عالم و آن عالم است.

رئیس جمهور در ادامه سومین سفرش به خراسان جنوبی که همزمان با اربعین حسینی انجام شد، به شهرستان درمیان سفر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه