English

هشدار وزیر امور خارجه به کشورهای سوئد و دانمارک؛

کشورهای دانمارک و سوئد به جد نگران افزایش خشونت و افراطی گرایی در اروپا باشند

وزیر امور خارجه با محکوم کردن هتک حرمت به کتب ادیان الهی و قران کریم به کشورهای اروپا و سوئد هشدار داد به طور جدی نگران رشد خشونت و افراطی گرایی در اروپا هشدار داد.

کشورهای دانمارک و سوئد به جد نگران افزایش خشونت و افراطی گرایی در اروپا باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با همتای مالزیایی افزود: در  نشست مشترک با آقای زامبری عبدالغدیر هتک حرمت به کتب آسمانی و ادیان الهی و قرآن کریم را قویا محکوم کردیم.

وی افزود:  به نام جمهوری اسلامی به دولت های سوئد و دانمارک هشدار می دهم ملت های اسلامی این توهین را تحمل نخواهند کرد و این دو کشور نگران جدی رشد افراطگرایی و خشونت در اروپا باشند.

وزیر امور خارجه خاطر‌نشان کرد: در نشست اخیر  همکاری های کشورهای اسلامی ایده تحریم کالاهای سوئدی و دانمارک  در نشست وزرای خارجه ابن کشورها مطرح شه که پیگیری می شود.

وی ادامه داد:  تا دیر نشده سوئد و دانمارک نسبت به این رویه غلط خود تجدید نظر کنند.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: امروز گفتگوهای مهم و سودمندی در زمینه توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو جانبه میان دو طرف و برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شد و در خصوص تحولات جهان اسلام باتوجه به جایگاه بالای مالزی در میان کشورهای اسلامی گفت‌وگوهای مهم و ارزشمندی داشتیم.

وی گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی دو طرف در تهران‌ به زودی برگزار می شود و از سوی ایران وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ریاست این کمیسیون را بر عهده خواهد داشت.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه از سال ۲۰۱۷ تا کنون کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور ایران و مالزی برگزار نشده است، این موضوع را یکی از دستاوردهای سفر وزیر خارجه مالزی به ایران دانست.

 

دعوت از رئیس جمهور ایران برای سفر به مالزی

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تاکید دو طرف بر نقش مهم دیپلماسی سران ایران و مالزی گفت: رئیس جمهور ایران از نخست وزیر مالزی برای سفر به تهران دعوت کردند و دعوت متقابلی نیز برای ایشان وجود دارد و ما از طریق دیپلماتیک در حال تنظیم زمان سفر سران دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در موضوعات دوجانبه امروز برای آماده سازی اسناد قابل امضا در جریان دیدار سران دو کشور اتفاق نظر داشتیم و تیم‌های دو طرف تلاش خود را در پایتخت‌های خود انجام خواهند داد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای مالزی در بازار حلال و کیفیت خوب تولیدات حلال ایران موافقت شد که در این زمینه با یکدیگر در سطح جهانی همکاری‌های بیشتری داشته باشیم و سندی هم بین سازمان استاندارد دو طرف در حال آماده شدن است.

 

توافق برای استرداد مجرمین

به گفته وی در بخش‌های کنسولی هم نسبت به استرداد مجرمین توافق کردیم با همکاری دستگاه قضایی دو طرف در تبادل‌های خود تسریع ببخشیم و در گام اول موافقت شد که زندانیان زن در آینده‌ای نزدیک تبادل شوند.

امیرعبداللهیان گفت: امروز همچنین در خصوص برخی موضوعات منطقه‌ای، جنگ اوکراین، تحولات افعانستان، سوریه و فلسطین نیز تبادل نظر دلشتیم.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: معتقدیم منطقه صحنه جدیدی از روابط را تجربه می‌کند و رهبران منطقه بر تامین امنیت درون زا تاکید بیشتری دارند و نگاه توسعه محور برای کشورهای منطقه با شعار امنیت برای همه در منطقه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان رژیم صهیونیستی را تنها رژیم تجاوزگر و اشغالگر منطقه خواند و ابراز امیدواری کرد با همکاری کشورهای منطقه و جهان اسلام حمایت قوی‌تر از مردم فلسطین داشته باشیم

 

تقویت تعاملات ایران و مالزی

زمبری عبدالقادر وزیر امور خارجه مالزی سپس  در این نشست گفت: ابتدا از آقای امیرعبداللهیان برای دعوت از این جانب و همچنین از مهمان نوازی گرم ایران تشکر می‌کنم.

وی افزود: سفر اول من به تهران گام مثبتی از سوی مالزی در جهت تقویت روابط با ایران است و این سفر همچنین نشان دهنده تعهد دولت مالزی تحت رهبری نخست وزیر مالزی در جهت تقویت روابط با همه کشورهای مسملمان است.

عبدالقادر خاطرنشان کرد: در طول نشست امروز در خصوص پیشرفت روابط دوجانبه موجود و پتانسیل همکاری در حوزه‌های مختلف گفتگو داشتیم. درباره همکاری در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و آموزش و همچنین در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله فلسطین و اسلام هراسی صحبت کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه