English

وزیر خارجه در نشست خبری مشترک با همتای سوری اعلام کرد؛

رژیم صهیونیستی اصلی ترین منبع بی ثباتی در منطقه/ اولویت نشست امروز اجرایی شدن مصوبات روسای جمهور ایران و سوریه بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امنیت در منطقه جر با دخالت نکردن بیگانگان میسر نمی شود، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی منبع بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.

رژیم صهیونیستی اصلی ترین منبع بی ثباتی در منطقه/ اولویت نشست امروز اجرایی شدن مصوبات روسای جمهور ایران و سوریه بود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در نشست خبری مشترک با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه گفت: در جریان سفر دوست و برادرم فیصل مقداد به تهران دو تن از اعضای کابینه سوریه یعنی وزیران اقتصاد و ارتباطات هم در تهران حضور دارند.

وی افزود: همزمان با گفتگو با وزیر خارجه، نشست کمیسیون اقتصادی مشترک به ریاست دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با همتای ایشان را در تهران شاهدیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی یکی از اولویت های مشترک دو طرف را  پیگیری اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به دمشق عنوان و بیان کرد: سفیران دو کشور در هفته های گذشته با پوشش جدی در تهران و دمشق به دنبال اجرای مصوبات هستند و با پیگیری مستمر وزرای دو کشور شاهد اجرایی نمودن توافقات اقتصادی و اجرایی هستیم که این توافقات در راستای منافع دو کشور برنامه ریزی شده است.

وی از جمله این مصوبات را تشکیل شرکت بیمه، توافق برای فعالیت تجاری و آغاز سفر زائران ایران به سوریه یه شکل مناسب همراه با توجیه اقتصادی عنوان کرد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امنیت منطقه جز با عدم دخالت کشورهای بیگانه میسر نمی شود، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی منبع اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه است.

وی ادامه داد: وجود رژیم صهیونیستی جز تشدید ناامنی در سوریه و حمایت از تروریست ها در ادلب دستاورد دیگری نداشته است و خروج سریعتر کل نیروهای خارجی خصوصا آمریکا از سوریه را موجب ثبات منطقه می دانیم.

امیرعبداللهیان گفت: تقویت بخش خصوصی دو طرف، افزایش سفرهای هوایی میان دو کشور به موازات توسعه همکاری های اقتصادی و نیز همکاری در حوزه ترانزیت نیز امروز مورد بحث قرار گرفت.به گفته وی، برای پیگیری بیشتر توافقات دو رئیس جمهور، کمیته مشترک اقتصادی، علم و فناوری، مالی و بانکی و حقوقی به صورت فعال پیگیر هستند.

ایران حمایت خود برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه می دهدامیرعبداللهیان موضوعات مرتبط با سوریه و مسائل منطقه‌ای را از دیگر محورهای رایزنی خود با فیصل مقداد عنوان کرد و با محکوم کردن عملیات ترویستی اخیر در دمشق و پاکستان تاکید کرد: این حوادث تروریستی نشان داد که باید با دقت بیشتر تحرکات تروریستی را جدی بگیریم و بر همکاری های جهانی برای مبارزه تروریسم تاکید کنیم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران به تلاش ها و حمایت‌های خود جهت صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه با قوت ادامه می دهد.
وی تصریح کرد: صلح و امنیت در منطقه جز با دخالت نکردن نیروهای بیگانه، تشویق به بازگشت آوارگان، لغو تحریم های یکجانبه غرب و گفت‌وگوهای ملی محقق نمی‌شود.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: امروز لزوم تداوم گفت‌وگوهای آستانه و تحولات مرتبط با آن مورد بررسی قرار گرفت و به تازگی نشست بیستم کارشناسان ارشد این نشست برگزار شد.وی افزود: امیدواریم که این نشست‌ها همچنان تداوم داشته باشد چرا که این مهم در دستورکار همه طرف های حاضر در این نشست قرار دارد.



اقدام صهیونیست ها بی پاسخ نخواهد ماند

وزیر امور خارجه با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به سوریه، اظهار داشت: این رژیم را عامل اصلی ناامنی در منطقه می‌دانیم.
امیرعبداللهیان افزود: آنها به خوبی می‌دانند که در منطقه هیچ اقدام صهیونیست ها بی پاسخ نمانده و نخواهد ماند و قطعا پیامد اقدامات خود را صهیونیست ها در ایجاد بحران های چند لایه در درون آن رژیم احساس می‌کنند و درد می‌کشند.

راهکار نظامی برای ایجاد ثبات در مرز سوریه و ترکیه مناسب نیسترئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه معتقدیم حضور نیروهای خارجی در سوریه هیچ کمکی به ثبات سوریه و منطقه نخواهد کرد، گفت: نگرانی ترکیه را در خصوص امنیت مرزهای سوریه و ترکیه درک میکنیم، اما معتقدیم که راهکار نظامی مناسب نیست.
وزیر امور خارجه کشورمان چارچوب چهارگانه دیپلماتیک ایران، روسیه، ترکیه و سوریه را برای تامین امنیت مرزهای ترکیه و سوریه بهترین راهکار دانست‌.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه خروج فوری نیروهای نظامی و اشغالگر آمریکا از خاک سوریه را لازم می‌دانیم، گفت: امروز  در خصوص بازگشت امن و فوری آوارگان سوری به سرزمین مادری خود از مناطق غربی تاکید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه