English

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

سازمان انرژی اتمی بر مبنای استفاده از فرصت‌های بورس گام برمی‌دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه در سازمان مبنا را بر استفاده از فرصت های بازار سرمایه گذاشتیم، گفت: همه زیرفصل‌های صنعت هسته ای دارای بازدهی و ارزش افزوده است.

سازمان انرژی اتمی بر مبنای استفاده از فرصت‌های بورس گام برمی‌دارد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی امروز دوشنبه در بازدید از بورس تهران و تالار معاملات به همراه هیاتی از معاونان، اظهار داشت: به‌منظور همکاری بیشتر بورس تهران و این سازمان و همچنین سهیم کردن مردم در اقتصاد هسته ای، کارگروه تخصصی بورس تهران و سازمان انرژی اتمی ایران تشکیل می‌شود.

وی به قابلیت‌های بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه باید بتواند در ابعاد واقعی خود ظهور کرده و اعتماد مردم را جلب کند، همچنین باید تلاش کرد با جلوگیری از هیجان زدگی و حفظ تعادل و ثبات، بازار سرمایه ای پویا داشته باشیم.

اسلامی، اقتصاد هسته‌ای را بسیار شکوفا دانست و تصریح‌کرد: در این مقطع زمانی در سازمان انرژی اتمی، مبنا را بر استفاده از فرصت های بازار سرمایه گذاشتیم، زیرا اقتصادهای شکوفا در جهان از فرصت های بازار سرمایه بهره می‌برند. ما قصد داریم در افق ۲۰ ساله ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنیم و همه زیر فصل های صنعت هسته ای دارای بازدهی و ارزش افزوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما به این موضوع به صورت تصمیم راهبردی معتقدیم و مقدمات آن را فراهم کردیم تا شرکت‌های زیر مجموعه سازمان انرژی هسته ای وارد بورس شوند.

وی ادامه‌داد: همچنین در بُعد دیگر برای ایجاد پروژه‌ها از تامین مالی بازار سرمایه استفاده می‌کنیم، این شرکت‌ها طراحی و تاسیس شده است و در قالب «شرکت پروژه» سازماندهی شده از بازار سرمایه تامین مالی می‌شوند.

اسلامی افزود: متقاضیان صنعت هسته‌ای هم تقاضای سرمایه‌گذاری مشترک در داخل و هم خارج را دارد و تولیدات و محصولات داریم که صادراتی هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان‌داشت: این شرکت‌ها از نظر اندازه و ظرفیت رشد کرده‌اند و کارهایی در تراز بین المللی انجام می‌دهند و با فعالیت خودشان قادر خواهند بود با ارزش آفرینی در بورس مطرح باشند و مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند.

وی اظهار داشت: ما به بازار سرمایه معتقدیم و مقدمات را برای شروع فراهم کردیم، همچنین در حال تنظیم زمان آغاز فعالیت هستیم تا بتوانیم شروع خوبی داشته باشیم.

اسلامی به مردمی سازی اقتصاد هسته ای تاکید کرد و گفت: مهم این است که مردم بدانند که برنامه هسته ای جنبه های موفق اقتصادی دارد و سیاست «درهای باز» را برای مردم مبنا قرار دادیم تا حس نزدیکی بیشتری نسبت به برنامه هسته ای داشته باشند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: شبکه سازی شرکت ها و موسسات سرمایه گذار در صنعت هسته ای که به لحاظ فنی رتبه بندی می شوند با ایجاد اعتماد دو طرفه می توانند در بخش های مجاز هسته ای حضور داشته و از منافع و ارزش افزروده آن بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: ورود صنعت هسته ای در بازار سرمایه و شبکه سازی شرکت های سرمایه گذاری می تواند این صنعت را هر چه بیشتر مردمی کند.

 

بازار سرمایه مظلوم واقع شده است

در ادامه این جلسه، «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه در کشور ما در سالیان اخیر مظلوم واقع شده است، اما با این وجود کارکرد آن حفظ شده و در بازه بلندمدت اتفاق های مهمی روی داده و حضور فعال بازار سرمایه به توسعه صنایع در ۲ دهه اخیر کمک کرده است.

وی، به انتفاع معادن و پتروشیمی از بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: یکی از ایرادات، گاهی اوقات سیاست های کلان اقتصاد است که سبب هدایت ناهمگون سرمایه در کشور می شود.

عشقی، به سیاست های سازمان بورس اشاره کرد و افزود: آشنایی بخش های اقتصادی و صنعتی با ابزارهای مالی از سیاست های راهبردی سازمان بورس است.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان‌کرد: چالش‌های مختلفی در بازار شاهدیم، اما به‌طور قطع در بلندمدت بازار سرمایه می تواند در صنایع گوناگون وارد شود و صنعت هسته ای نیز می تواند از پتانسیل های بازار سرمایه بهره مند شده و به منظور تزریق منابع مالی و توسعه شرکت های زیر مجموعه انرژی اتمی نیز گام بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه