English

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

بازگرداندن اشیای تاریخی از راهبردهای اساسی وزارت میراث فرهنگی است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشیای تاریخی را هویت ما ایرانیان دانست و گفت: بازگرداندن این اشیای تاریخی از راهبردهای اساسی وزارت میراث فرهنگی است.

بازگرداندن اشیای تاریخی از راهبردهای اساسی وزارت میراث فرهنگی است

 سید عزت الله ضرغامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره بازگرداندن اشیای تاریخی به کشور را یکی از راهبردهای اساسی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری دانست و افزود:کارشناسان و حقوقدانان ما در حوزه وزارت میراث فرهنگی با همکاری وزارت خارجه به طور مرتب تلاش می کنند تا جایی که امکان دارد این ماموریت را به درستی انجام دهند.

وی یادآور شد: به ویژه اقدامات در سطح بین المللی انجام می شود مثلا بنده در نشست کشورهای صاحب تمدن باستانی در عراق در سخنرانی مفصلی به این موضوع اشاره کردم و مورد تصویب قرار گرفت و در نشست بعد که در ایران برگزار می شود کمیته مسئول این کار گزارش کار را ارائه می کند. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه با ۹ کشور دیگر صاحب تمدن باستانی، همراهی و اشتراک نظر داریم، اظهار کرد: با این کشورهای صاحب تمدن تشریک مساعی و مسائل را مطرح می کنیم تا بتوانیم در سطح بین المللی موضوعات خود را پیگیری کنیم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: غیر از مجسمه مربوط به سرباز ساسانی که اثری ارزشمند بوده دهها اثر ارزشمند دیگر از طرق مختلف پیگیری شد و به کشور بازگشت.

وی افزود: همه این آثار در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

ضرغامی آثار تاریخی را هویت و شناسنامه ما دانست و گفت: هر کدام از این آثار  که روایتی دارد و این روایت ها می گوید که مردم کشور چگونه بوده اند؟

وی با ذکر مثالی ادامه داد: مثلا در حوزه عفاف و حجاب ویل دورانت معتقد است حجاب از ایران به دیگر کشورها راه یافته است و این یعنی ما اول بار در دنیا به حجاب اعتقاد داشتیم. علت اینکه پدران و نیاکانمان اسلام را با جان و دل قبول کردند این پیشینه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: پس اسلام را طوری معرفی نکنیم که نیاکان ما سر از قبر بیرون بیاورند و بگویند اسلامی که به مردم معرفی می کنید این اسلامی نیست که ما به آن اعتقاد داشته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه