English

سخنگوی وزارت امور خارجه:

هیچگاه مبتنی بر اعتماد با آمریکا گفتگو و مذاکره نمی کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه هیچگاه مبتنی بر اعتماد با آمریکا مذاکره نمی کنیم گفت: آمریکا در برجام نتوانست در ملت ایران اعتماد نسبی اجرا کند و هیچگاه مذاکره با آمریکا بر پایه اعتماد به این رژیم نبود.

هیچگاه مبتنی بر اعتماد با آمریکا گفتگو و مذاکره نمی کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با بیان اینکه شاهد برگزاری سوگواری پرشکوه ابا عبدالله در دهه اول محرم بوده ایم، این ایام را به همه مسلمان شیعیان و محبان سیدالشهدا تسلیت گفت.

وی بیان کرد: در این ایام شاهد جلوه باشکوهی از ارادت ورزی و عشق ورزی محبان امام حسین در ایران و کشورهای زیاد منطقه و جهان بودیم که ایران و جهان را به حسینیه عشق ورزی به اباعبدالله و یاران ایشان تبدیل کردند و این بیانگر غیرت دینی مسلمانان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره محتوای لو رفته صحبتهای رابرت مالی گفت: دولت آمریکا پاسخگوی افشای این مطالب است.

وی اظهار کرد: قرار بود برجام امضا و اجرا شود و نتیجه اجرای برجام و پایبندی دولت آمریکا به تعهداتش می توانست زمینه ساز اعتماد نسبی باشد که آمریکا در عمل این اعتماد نسبی را در ملت ایران نشان نداد.

کنعانی با تاکید بر اینکه خطوط قرمز ایران منافع ملی است و ما آماده پیگیری گفت‌وگوها و جمع بندی آن هستیم، خاطرنشان کرد: برجام هم محصول اعتماد ما به آمریکا نبود. برای رفع تحریم‌های ظالمانه و بازگشت مسؤولانه همه طرف ها از جمله آمریکا به برجام تلاش می‌کنیم

وی ادامه داد:  ایران مبتنی بر منافع ملی خود و مفاد مصرح در برجام گفت‌وگو می‌کند و مسیر دیپلماسی را دنبال می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: هر زمان طرف مقابل آماده باشد و ما از پایبندی طرف مقابل اطمینان حاصل کنیم، برجام قابل تداوم است و ما به عنوان تنها طرفی که مسؤولانه رفتار کرد، آمادگی داریم تا برای تامین منافع ملی کشور مذاکرات را ادامه دهیم.


ایران از نقش سازمان ملل در کمک به برقراری صلح و امنیت استقبال می کند

کنعانی درباره سفر اخیر نماینده سازمان ملل در امور عراق به تهران اظهارداشت: دولت ایران هم راستای با عراق از نقش سازمان ملل در کمک به ایجاد صلح، ثبات و امینت استقبال می‌کند و گفت‌وگوهای ایران با نماینده سازمان ملل در امور عراق سالهاست که برقرار بوده و این سفر هم در ادامه سفرهای گذشته نمایندگان سازمان ملل در عراق بوده است.
وی افزود: در این دیدار سیاست‌های مختلف در چارجوب کمک‌های بیشتر به تقویت دولت مردمی، توسعه اقتصادی، صلح، ثبات و امنیت بیشتر در عراق مورد گفت‌وگو قرار گرفت. 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به بررسی روند مبارزه با تروریسم در عراق و منطقه اذعان کرد: نحوه به کارگیری ظرفیت‌های سازمان ملل برای صلح، ثبات و امنیت در منطقه نیز از دیگر موضوعات مورد گفتگوی ما بود.


پیگیری حقابه هیرمند از اولویت های اصلی وزارتخانه های نیرو و خارجه است

کنعانی در خصوص موضوع حقابه هیرمند و پیگیری‌های وزارت امورخارجه گفت: ما همچنان احقاق حقوق ایران در خصوص حقابه هیرمند را دنبال می‌کنیم و جزو اولویت‌های اصلی وزارت نیرو و وزارت خارجه و سایر دستگاه‌های های ذی ربط هست.
وی اضافه کرد: این موضوع یکی از دستورکارهای گفت‌وگوهای مستمر ما با مقامات سرپرستی افعانستان است و توافقاتی هم به طور مبدایی وجود دارد و ما انتظار داریم که مقامات افغانستان در این زمینه مسؤولانه عمل کنند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: اگرچه آنها بارها گفتند که حقابه ایران را بر اساس توافقنامه میان دوطرف قبول دارند، اما باید به وظیفه خودشان عمل کنند.

راهبرد امنیتی رژیم صهیونیستی مبتنی بر ثباتی در منطقه استسخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی تاکید کرد: ما هر اقدامی در راستای شناسایی رژیم صهیونیستی و برقراری روابط با این رژیم را نه به نفع آرمان فلسطین و نه صلح در منطقه می‌دانیم.
وی با بیان این که عادی‌سازی روابط با رژیم متجاوز صهیونیستی صرفاً به باز شدن دست این رژیم در افزایش جنایت علیه ملت فلسطین منجر می‌شود، گفت: رژیم صهیونسیتی راهبرد امنیتی خود در منطقه را مبتنی بر ایجاد ناامنی و ایجاد بی‌ثباتی تعریف کرده است.
 

رئیس جمهور ایران برای حضور در بریکس دعوت شد

کنعانی با اشاره به اجلاس ماه آینده بریکس و روند عضویت ایران در آن سازمان گفت: از آقای رئیسی برای شرکت در اجلاس آتی سران بریکس دعوت به عمل آمده که در زمان خودش جزئیات این سفر و نحوه اجابت به این دعوت اطلاع رسانی می‌شود.
وی ادامه داد: ایران به عنوان یک کشور مهم تمایل و علاقمندی خودش را برای عضویت در این مجموعه اعلام کرده و اعضای بریکس هم برای ایران اهمیت خوبی قائل هستند.
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی ایران کمک می‌کند که در صورت عضویت در بریکس همکاری‌های مکملی در راستای اهداف این سازمان داشته باشیم، اظهار کرد:  بریکس اهداف اقتصادی دارد که می‌تواند با عضویت ایران منافع متقابلی برای دو طرف به همراه داشته باشد.


سفر مقامات سوری به تهران به منظور تسریع  اجرای توافقات دو کشور انجام شد

کنعانی با توضیح سفر مقامات سوری به تهران گفت: وزیر امور خارجه سوریه و همچنین وزرای اقتصاد و ارتباطات سوریه وارد تهران شدند و در روز جاری مذاکرات مختلفی را بین مقامات دو کشور در سطوح دو کشور خواهیم داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بخش قابل توجهی از هدف گذاری این سفر که در چارچوب تسریع به روند اجرای توافقات دو کشور در جریان سفر ریس جمهور به سوریه انجام شده، هدف گذاری شده است.
کنعانی ادامه داد: در سفر آقای رئیس جمهور ۱۵ سند میان مقامات دو کشور امضا شده بود، در جریان سفر هیئت سوری به تهران ما موضوعات مختلفی را خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: در این مذاکرات موضوع روند استمرار مبارزه با تروریسم گفت‌وگو خواهد شد و روند تنش زدایی در مناسبات ترکیه و سوریه و زمینه سازی نشست چهارجانبه ترکیه، سوریه، ایران و روسیه نیز مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ما موضوعات متنوعی در روابط دو کشور داریم. موضوعات تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه موضوع مهمی است که مورد توجه است. درباره حضور غیرقانونی نظامیان امریکایی در سوریه نیز تبادل نظر خواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه