English

نمایندگان پارلمانی ۲۲ عضو APA از صحن مجلس بازدید کردند

نمایندگان پارلمانی ۲۲ عضو APA از ساختمان مشروطه، موزه و صحن مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.

نمایندگان پارلمانی ۲۲ عضو APA از صحن مجلس بازدید  کردند

به گزارش خبرگزاری موج، مجلس شورای اسلامی میزبان نمایندگان پارلمانی ۲۲ عضو APA از جمله کشورهای بنگلادش، پاکستان، بحرین، فلسطین، امارات، ترکیه، عراق، اندونزی، لبنان، چین، قطر، سوریه، کویت، هند، روسیه، ویتنام، قبرس، عربستان و پارلمان عرب و آذربایجان بود.

محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن خیرمقدم به اعضای APA،گفت: ۲۹۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی حضور دارند که بر اساس جغرافیا و جمعیت در سراسر کشورمان پراکنده هستند.

وی تصریح کرد: مذاهب مختلف در پارلمان ایرانی دارای نماینده بوده و امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی در سخنانشان تأکید کردند مجلس در رأس امور است که نشان‌دهنده اهمیت قوه مقننه در ساختار حکومت است.

همچنین در جریان این بازدید غلامرضا نوری قزلجه، رئیس کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA ضمن تشریح عملکرد قوه مقننه ، گفت: نمایندگان پارلمان ایران توسط مردم انتخاب می‌شوند و به مدت ۴ سال به قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون می‌پردازند.

وی تصریح کرد: نمایندگان در ایران می‌توانند به صورت آزادانه و مطابق قانون اساسی نسبت به مسائل داخلی و خارجی اظهارنظر داشته باشند. همچنین باید یادآور شد تمامی مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی به صورت مستقیم از تلویزیون و رادیو برای مردم پخش می‌شود.

در ادامه علی علیزاده رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی ضمن تشریح تاریخچه ساختمان مشروطه برای نمایندگان پارلمانی ۲۲ عضو APA، گفت: قدیمی‌ترین پارلمان آسیا ۱۱۷ سال پیش در ایران شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: سید حسن مدرس به خاطر شجاعت و بهره‌گیری از جایگاه نمایندگی و دفاع از مردم جانش را در این مسیر از دست داد و بر این اساس سالروز شهادت ایشان را روز مجلس نامگذاری کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه