English

وزیر کشور:

۱۵۰ گیت ورودی و خروجی برای سفر اربعین اختصاص یافت

وزیر کشور ابراز داشت: قرار شده تا حدود ۱۵۰ گیت ورودی و خروجی در مرزها داشته باشیم تا مشکلی برای تردد در مرزها برای سفر اربعین وجود نداشته باشد.

۱۵۰ گیت ورودی و خروجی برای سفر اربعین اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج، نشست بررسی چگونگی انجام تعهدات و تکالیف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی پیش از ظهر امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست؛ احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران بیان کرد: تکالیفی برای وزارتخانه‌های مختلف پیش بینی شده بود که در حوزه‌های مختلف مرور شد از موضوع آب و برق گرفته تا خدمات سفر و بهداشت و درمان.

وی گفت: صدور گذرنامه خاص در جلسه با وزیر کشور عراق تأیید شد و آن گذرنامه را برای ایام اربعین داریم که اداره گذرنامه پلیس نحوه صدور آن را اعلام می‌کند.

وحیدی اضافه کرد: در حوزه ایمن سازی راه کارهای خوبی انجام گرفته است. قرار شده تا ۱۵۰ ورودی و گیت در مرزها داشته باشیم. با زمان بندی که زوار دارند امیدواریم حداقل تراکم را داشته باشیم تا با وجود گرما مشکلات تردد کمتر باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: ما اعلام کردیم که آمادگی داریم گیت های مختلف را در مرز مهران برای طرف عراقی ساماندهی کنیم.

وی درباره بیمه‌ها هم گفت: کارگروهی درباره بیمه‌ها فعالیت خود را آاز می‌کنند که قرار است در این خصوص اقدامی در وزارت اقتصاد انجام شود.

وحیدی افزود: درباره اختصاص دینار به زائران صحبت شده که مشکلی در این خصوص نداشته باشیم. قرار است با مشارکت بانک مرکزی نحوه تأمین دینار بررسی شود. سال گذشته مردم ترجیح دادند که در سفرشان ریال ببرند و در عراق تبدیل کنند.

وی گفت: اتباعی که مقیم ایران هستند هم می‌توانند به عراق سفر کنند بیشتر آنها افغانستانی و پاکستانی هستند اتباع دیگر هم که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند مشکلی برای تردد ندارند. توافق شد که از مرزهای زمینی نیز سفر کنند و موکول به مرزهوایی نشود.

وزیر کشور افزود: با وزارت اقتصاد صحبت شد تا مثل سال‌های قبل بانک‌ها ای تی ام داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

نشست برنامه ریزی نهادهای دولتی برای مراسم اربعین حسینی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه