English

فرمانده نیروی دریایی سپاه:

شرط عبور کشتی از تنگه هرمز؛ باید با زبان فارسی خود را معرفی کند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اضافه کرد: هر کشتی که بخواهد از تنگه هرمز عبور کند باید با زبان فارسی خود را معرفی کند،

شرط عبور کشتی از تنگه هرمز؛ باید با زبان فارسی خود را معرفی کند

به گزارش خبرگزاری موج، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره رزمنده دلیر سردار شهید سید جاسم نوری از شهدای مدافع حرم استان خوزستان هشتمین یادواره این شهید با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، جانبازان، مدافعان حرم و جوانان و نوجوانان خوزستانی در اهواز برگزار شد.

در این یادواره که در یادمان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی واقع در گلزار شهدای اهواز برگزار شد سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: در این برنامه به صورت ویژه یاد می کنیم از شهید علی هاشمی شهید هور، شهید شجاع و شهید دلیر دوران هشت دفاع مقدس که از اولین روز دفاع مقدس در هور حضور داشت و تا آخرین لحظه هم در آنها بود و به شهادت رسید.

وی در ادامه بیان کرد: ما در نیروی دریایی سپاه پاسداران سربازی ملت عزیز، ولایی و صبور ایران را انجام می‌دهیم و به این سربازی نیز افتخار می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان کارون و شهدای مدافع حرم این شهرستان گفت: شهید سید جاسم نوری از سن 13 سالگی در جبهه حضور داشت و از ناموس ملت دفاع کرد.

وی با بیان اینکه شهید سید جاسم نوری تمام عمر خود را در جبهه گذراند، تصریح کرد: پس از هجوم داعش به سوریه به این کشور هجرت کرد و بعد برای دفاع از حریم آل الله به عراق رفت که در این کشور به شهادت رسید.

سردار تنگسیری در ادامه سخنان خود به برخی از دستاوردهای نیروی دریایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت در آبراه تنگه هرمز اجازه نداشتیم کنترلی را انجام دهیم ولی هم‌اکنون هر کشتی، هر ناو و هر قایقی که بخواهد از این تنگه عبور کند باید به زبان فارسی به معرفی خود بپردازد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اضافه کرد: هر کشتی که بخواهد از تنگه هرمز عبور کند باید با زبان فارسی خود را معرفی کند، ملیت، محموله و مقصد را باید به ما اعلام کند که اگر این کار را انجام ندهد قطعا به سراغش می‌رویم.

وی با اشاره به تحرکات دشمن پس از دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس عنوان کرد: دلاورمردان نیروی دریایی این ملوانان را در جزیره فارسی نگه داشتند، به خاطر آزادی این ملوانان هواپیمای آمریکایی از روی ناو به پرواز درآمد که به آنها هشدار داده شد اگر این هواپیما در جریزه فارسی بنشیند او را می‌زنیم که با این هشدار مجبور شدند هواپیما را برگردانند.

سردار تنگسیری با بیان اینکه امروز خداوند به ما اقتدار داده که ثمره خون شهدا است، تاکید کرد: خداوند به هر که بخواهد عزت می‌دهد و ما چون با خدا هستیم عزتمندیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه