English

خزعلی:

توانمندسازی و مدیریت در حوزه زنان و خانواده باید هدفمند باشد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: نرم افزار "هویت دختران" برای دختران در فضای مجازی راه‌اندازی شده و قرار است در سال جاری از آن بهره‌برداری شود

توانمندسازی و مدیریت در حوزه زنان و خانواده باید هدفمند باشد

به گزارش خبرگزاری موج، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در اولین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار که با تلاش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه توانمندسازی و مدیریت در حوزه زنان و خانواده باید هدفمند و با برنامه‌ریزی صحیح صورت پذیرد، گفت: نرم افزار هویت دختران در فضای مجازی راه‌اندازی شده و قرار است در  سال جاری از آن بهره‌برداری شود.

انسیه خزعلی با بیان اینکه امسال دو طرح یکی در هفته زن و دیگری در دهه فجر رونمایی می‌شود، اظهار کرد: طرح نخست تولید نرم افزار مرتبط با دختران در پیام رسانهای ملی است که قرار است از آن بهره برداری شود.

وی توضیح داد: نرم افزار هویت دختران برای دختران در فضای مجازی راه‌اندازی شده و قرار است در  سال جاری از آن بهره‌برداری شود. این برنامه در فضای مجازی به نیازهای متعدد دختران از قبیل ورزش و تندرستی، سلامت و بهداشت، تفریح و اوقات فراغت، علم و زندگی، شناسایی خلاقیت و ابتکار دختران، امور تربیتی و اخلاقی، مهارت‌های ویژه بارویکرد بوم، محیط، جنسیت و بسیاری از دیگر نیازها که به اقتضای شرایط دختران و مزیت‌های ویژه نوجوانان باید به آن‌ها توجه کرد، می‌پردازد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری همچنین در بخش دیگر سخنان خود درباره معیارهای انتخاب بانوان تاثیرگذار در این کنگره اظهار کرد: محورهای شناسایی زنان تاثیرگذار از بین زنان خانه‌دار، شاغل و فعال اجتماعی، معطوف به توانمندی‌هایشان در حوزه‌های فناوری‌های دیجیتال، فضای مجازی، علم و پژوهش، کارآفرینی و اشتغال و عرصه های فرهنگی و امور خیریه  بوده است.
خزعلی در ادامه بیان کرد: هدف از برگزاری این کنگره ملی  شناسایی زنان تأثیرگذار در عرصه‌های فردی، اجتماعی و بین المللی بود و این کار از طرق مختلف انجام شد. یکی از راه‌های شناسایی و معرفی این زنان، معاونت‌ها و مشاورها و مدیریت‌های بانوان در سراسر کشور بود و راه دیگر سامانه فراگیری بود که در این راستا راه اندازی شده است و از طریق این سامانه به شیوه مردمی این زنان تاثیرگذار شناسایی شدند.
وی همچنین با تشریح برنامه‌های معاونت زنان در راستای توانمندسازی زنان در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: اجرای نظام مشاوره و خانواده، پیشران‌سازی زنان در دانش افزایی واشتغال و کارآفرینی، رصد چالش‌های ذهنی و آسیب‌شنایی حیطه زن و خانواده به تفکیک استان، ایجاد کارگروه امنیت و سلامت زنان، راه‌اندازی جشنواره فیلم بانوان، توانمندسازی و حمایت از خانواده، حمایت از زنان بدسرپرست و دختران بازمانده از تحصیل، از دیگر اقدامات معاونت زنان بر اساس ماموریت و تکالیف اسناد بالادستی است که با تامین اعتبار راه سریعتری را برای عملیاتی شدن خواهد پیمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه