English

سید حسن نصرالله:

جایی برای پذیرش ذلت و خواری نیست

سید حسن نصرالله گفت: بسیاری تلاش کردند، یزید را از ریختن خون حسین (ع) تبرئه کنند اما همه تلاش‌ها با شکست مواجه شد و این خون همچنان در مقابل یزید فریاد می‌زند.

جایی برای پذیرش ذلت و خواری نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پایان مراسم اربعین حسینی در شهر بعلبک گفت: ما در این مراسم این حادثه بزرگ و دردناک را گرامی می‌داریم.

وی افزود: یکی از مهمترین درس‌های روز اربعین وقتی مواضع امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب(س) در مجلس یزید را به یاد می‌ آوریم، این است که  مصیبت هر قدر بزرگ باشد و شرایط هر قدر سخت باشد، (انسان) مومن ، غیرممکن است، ضعیف و یا تسلیم شود.

ذکر محمد (ص) و خاندانش تا روز قیامت جاودانه است

سید حسن نصرالله تاکید کرد، حضرت زینب (ع) همان بانویی است که عزیزانش کشته شدند و از شهری به شهر دیگر به اسارت برده شد، اما در برابر یزید می‌‌ایستد و سخنانی بالاتر از همه ارزش‌ها بر زبان می آورد و خطبه‌ای بسیار قوی و بسیار کوبنده علیه یزید ایراد می‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که ذکر محمد (ص) و خاندانش تا روز قیامت جاودان و پابر جاست.

سید حسن نصرالله گفت: بسیاری تلاش کردند، یزید را از ریختن خون حسین (ع) تبرئه کنند اما همه  تلاش‌ها با شکست مواجه شد و این خون همچنان در مقابل یزید فریاد می‌زند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) تاکید کرد: جایی برای پذیرش ذلت و خواری نیست، بلکه باید با استناد و تکیه بر این  تاریخ پربار و یقین به آینده و وعده الهی حرکت کرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: یکی از مصادیق سخنان حضرت زینب (س) راهپیمایی اربعین است که این روزها در عراق جریان دارد.

20 میلیون دل به عشق امام حسین می‌تپد

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مراسم اربعین حسینی و حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله در این مراسم افزود: بیست میلیون زائر یعنی بیست میلیون دل که به عشق امام حسین (ع) می‌تپد.

راهپیمایی اربعین در تاریخ بی‌سابقه است

سید حسن نصرالله با بیان اینکه راهپیمایی اربعین در عراق که با حضور بیست میلیون زائر برگزار شد، از نظر جمعیت در تاریخ بی‌سابقه است، تاکید کرد: راهپیمایی بی‌سابقه اربعین در عراق با وجود دمای 50 درجه شبیه یک معجزه است.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه از نظر حضور عظیم و گسترده جمعیت، صحنه‌ای تاریخی در عراق رقم خورده که در سطح بین المللی نادیده گرفته می‌شود، افزود: ما از مردم عراق، مقامات این کشور و همه احزاب عراقی به خاطر سخاوتمندی، مهمان نوازی، فروتنی و تواضع و لطف و محبت آنها تشکر می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه